|
کدخبر: 137358

هواشناسی: بارش برف و باران در راه است

کارشناس هواشناسی گفت: از اواخر وقت فردا شاهد ورود سامانه بارشی جدید به کشور و تشدید بارش‌ها خواهیم بود.

جامعه هواشناسی: بارش برف و باران در راه است

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی   با بیان اینکه امشب در سواحل شمالی و در نوار شرقی کشور بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی می‌شود گفت: در ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی رعدو برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

او با بیان اینکه امشب دریای عمان متلاطم است افزود: فردا جوی پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم خواهد شد و در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت مانند تهران، اصفهان ،کرج و اراک، غبار محلی پدیده غالب خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در اواخر وقت فردا با ورود سامانه بارشی به شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده در این مناطق پیش بینی می‌شود افزود: روز پنج شنبه فعالیت سامانه بارشی در کل نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران گسترش می‌یابد و بارندگی تشدید خواهد شد.

او ادامه داد: نفوذ جریان شمالی به غرب سواحل دریای خزر زمینه ساز بارش باران در مازندران و گیلان خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی توضیح داد: بارش در اکثر مناطق تشدید می‌شود و در خوزستان، شمال بوشهر و جزایر شمال خلیج فارس رگبار رعد وبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

او گفت: در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی و در شمال غرب کشور بارش‌ها به صورت برف خواهد بود. روز جمعه به جز شرق کشور در سایر مناطق کشور شاهد بارش باران خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی همچنین از هشدار هواشناسی نسبت به بارش شدید باران در ۱۵ استان خبر داد و گفت: سازمان هواشناسی نسبت به بارش شدید باران در ۱۵ استان از اوایل وقت پنج‌شنبه تا اواخر وقت شنبه هشدار داده است.

او درباره وضعیت آب و هوای تهران هم گفت: آسمان تهران فردا ابری در برخی ساعات همراه با مه رقیق و وزش باد خواهد بود . بیشترین دمای هوا به ۱۱ درجه و کم‌ترین آن به ۵ درجه می رسد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر