|
کدخبر: 136801

در شرایط کنونی، هر سرماخوردگی به معنای کرونا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در شرایط کنونی هر سرماخوردگی به معنای کرونا است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود، ادامه داد: بیماران کرونایی هم باید ابتلای خود را به کرونا پذیرفته و اقدامات لازم را برای درمان از جمله قرنطینه انجام دهند.

جامعه در شرایط کنونی، هر سرماخوردگی به معنای کرونا است

پرویز قزلباش در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر موثر بودن اعمال محدودیت‌های کرونایی در کاهش روند مبتلایان به ویروس کرونا تاکید و اظهار کرد: این محدودیت‌ها در حساس کردن جامعه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاثیرگذار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از واردات تکنولوژی انجام تست سریع به کشور خبر داد و افزود: با تولید کیت‌های مورد نیاز برای انجام این تست‌ها، اواسط هفته جاری این کیت‌ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.

وی به قرار گرفتن استان زنجان در دوره پیک بیماری کووید ۱۹ اشاره و تصریح کرد: هر چند طی چند روز گذشته روند شیوع ویزروس کرونا در استان پایدار شده، ولی این روند به هیچ وجه به معنی کاهش روند شیوع نیست.

قزلباش با اشاره به انجام یک هزار و ۲۰۰ تست PCR به صورت روزانه در استان که هم هزینه‌بر و هم زمان‌بر است، ادامه داد: با انجام تست‌های سریع که از طریق بزاق و در ۲۰ تا ۲۵ دقیقه انجام می‌شود نگرانی‌ها از آلوده شدن سایر افراد هم کاهش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در شرایط کنونی هر سرماخوردگی کرونا است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود، ادامه داد: بیماران کرونایی هم باید ابتلای خود را به کرونا پذیرفته و اقدامات لازم را برای درمان از جمله قرنطینه انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه آمار فوتی‌های کرونایی در استان زنجان قابل کتمان نیست، ادامه داد: آمار فوتی‌ها با مشخص شدن نتیجه آزمایش‌ها اعلام می‌شود، ضمن اینکه بیماران مشکوک هم به مانند کرونایی‌ها دفن می‌شوند.

قزلباش با اشاره به اینکه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی با همکاری بسیج و اصناف انجام می‌شود، ادامه داد: این همکاری با توجه به گستره وسیع اصناف، اجرای پروتکل‌ها را دقیق‌تر خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان تاکید کرد: تبدیل وضعیت قرمز کرونایی به سفید با اعمال محدودیت‌های دو هفته‌ای امکان پذیر نیست، بلکه به کاهش روند شیوع ویروس کمک کرده و وضعیت را از قرمز به نارنجی و در صورت ممارست به زرد تغییر خواهد داد.

وی با تاکید بر وجود اختلاف نظر در مورد تاثیرگذاری داروها در بهبود وضعیت بیماران مبتلا به کرونا از جمله داروهای گیاهی گفت: برخی از داروهای شیمیایی هنوز وارد چرخه درمان نشده‌اند و در مورد داروهای گیاهی هم می‌توان گفت که این داروها زمانی می‌تواند موثر و وارد چرخه درمان شود که در یک چارچوب علمی با تایید جامعه علمی و دانشگاهی میزان اثرگذاری آن ثابت شود.

 

منبع: فارس

ارسال نظر