|
کدخبر: 135272

هر فرد مبتلا به کرونا چند نفر را آلوده می‌کند؟

مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هر فرد مبتلا به ویروس کرونا در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی دست کم ۱۰ نفر را آلوده خواهد کرد.

رزیتا خداشاهی، مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: برخی افراد بیش از دو بار به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تظاهرات مختلف داخلی، ریوی، عفونی و قلبی داشته‌اند.

او افزود: عملکرد بدن فرد مبتلا به کرونا پس از بهبودی همانند قبل از ابتلا نیست و این افراد دچار مشکلات جسمی، روحی و تنفسی بسیاری خواهند شد.

مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بسیاری از بیماران کرونایی در کنار آسیب‌هایی که به خود رسانده‌اند، درگیری‌های بسیار برای خانواده‌هایشان ایجاد کرده‌اند.

خداشاهی افزود: ویروس کرونا واکسن و داروی خاصی ندارد و بهترین راه در شرایط بحرانی، رعایت نکات پیشگیرانه و دستورالعمل‌های بهداشتی است.

خداشاهی ادامه داد: درحال‌حاضر بسیاری از بیماران کرونایی بستری در بخش‌های داخلی، عفونی و آی. سی. یو بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد «جوانان» هستند و مرگ و میر در این گروه سنی نیز زیاد است.

او گفت: کرونا ثابت کرده است که سرما و گرما، فقیر و غنی، پیر و جوان نمی‌شناسد و به هرکس که بی‌تفاوت باشد آسیب می‌رساند.

مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کادر درمان بیمارستان‌ها بالغ بر هشت ماه است که به‌صورت شبانه‌روز و با لباس‌های بسیارسخت بر بالین بیماران کرونایی هستند، مدافعان سلامت که قهرمانانه در جبهه مبارزه با کرونا حاضر هستند جان خود را به خطر انداخته‌اند تا جان همنوعان خود را حفظ کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر