|
کدخبر: 128388

راهکاری برای حفظ جان شهروندان از کرونا

سخنگوی دولت هدف از اعمال جرایم کرونایی را حفظ جان شهروندان عنوان کرد و گفت: اعمال جریمه یک ابزار و هشدار خود کنترلی است و هدف ما ستاندن جریمه از مردم نیست.

جامعه راهکاری برای حفظ جان شهروندان از کرونا

 «علی ربیعی» روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت سالروز رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت: اسلام دین رحمت و حضرت رسول (ص) نماد عطوفت و رحمانیت است. پیامبر اسلام با جمله نورانی "انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق" فلسفه بعثت را اخلاق و تزکیه فرد و جامعه معرفی کردند.

وی با بیان اینکه امروز و در دوران دشواری‌ها و سختی‌ها بیش از هر زمانی به الگوی اخلاقی بزرگان این که همانا اتکا به خداوند، صبر و حسن سلوک در میان هم نیازمندیم، گفت: ملت ایران با عشق به ائمه اطهار زیسته‌اند و در شرایط مختلف در فرازها و سختی با الگوگیری از مشی و آموزه‌های آنان از‌گذار سخت تاریخی گذشته‌اند.

ربیعی درباره روند مقابله با بیماری کرونا گفت: در جلسه قبل ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به علت نادیده گرفتن حفظ جان افراد توسط عده ای، به ناچار تصمیمات سخت گیرانه‌تر اتخاذ شد.این سخت گیری‌ها از جمله جرائم انجام شده فقط برای حفظ جان شهروندان است و هدف اصلی توجه جامعه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اهمیت حفظ جان انسان‌هاست.

سخنگوی دولت با بیان اینکه «اساسا جریمه هدف نیست و یک ابزار است» افزود: جریمه هشدار برای خودکنترلی است و ایجاد اتفاق عمومی ذهنی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است و این نظارت عمومی می‌طلبد.

وی اظهارکرد: ستاد ملی مقابله با کرونا بدنبال این است که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اعم از رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست‌ها آنچنان نهادینه شود که تخلف از دستورالعمل به یک ناهنجاری تبدیل شود.

کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد

ربیعی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف گفت: نانوایی‌ها، و رستوران‌ها بیشترین اخطار بهداشتی دریافت کرده‌اند و متاسفانه رعایت پروتکل بهداشتی در سطح کشور به ۴۲ درصد و در تهران به ۳۲ درصد رسیده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه «استفاده از ماسک در سطح کشور کاملا کاهش یافته است» گفت: در این مدت ۶ هزار و ۷۲۸ مدرسه به دلیل عدم امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از حضوری به غیرحضوری تبدیل شده است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری افزود: در جلسه ستاد ملی مطرح شد که علت بالا بودن آمار جان باختن افراد در مدت اخیر، دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی و پیشرفته شدن بیماری بوده است و یک بررسی دیگر هم نشان می‌دهد ابتلای خانوادگی شدت گرفته است و این نشان از عدم رعایت مسائل بهداشتی در سطح خانواده‌ها است.

ربیعی افزود: در همین راستا مقرر شد وزارت بهداشت با افزایش سریع کمیت و کیفیت غربال‌گری با اضافه شدن ۱۰ هزار تست در روز نسبت به روزهای گذشته جهت شناسایی مبتلایان تسریع بخشد.

منبع: ایران آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها