|
کدخبر: 126508

بیشترین علت ابتلا به کووید ۱۹ چیست؟

مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر در نشست با یکی از خبرنگاران شهرستان اسلامشهر بانک‌ها، دفاتر قضایی و پلیس+ ۱۰ را از جمله مکان‌های تجمع افراد عنوان کرد.

جامعه بیشترین علت ابتلا به کووید ۱۹ چیست؟

فاطمه تاجیک، مدیر شبکه بهداشت در نشستی که با یکی از خبرنگاران این شهرستان داشت با اشاره به روند افزایشی ابتلا به کرونا در تمام شاخص‌های بهداشت و درمان گفت: متوسط روزانه افرادی که در بیمارستان اسلامشهر و بیمارستان‌های تهران از اهالی اسلامشهر بستری می‌شوند ۱۱ نفر است.

وی بابیان آماری از رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح شهرستان اسلامشهر، تأکید کرد: در بازدیدهای انجام‌شده در شهریور ۹۹، درصد رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا در اصناف ۴۰ درصد، ادارات اسلامشهر ۶۶ درصد و مدارس سطح شهرستان ۷۵ درصد است و متأسفانه برخی ادارات هنوز نشست‌ها و همایش‌هایی برگزار می‌کنند که موجب تجمع افراد و افزایش ابتلا به بیماری کرونا می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر افزود: باید از تمام اقداماتی که موجب تجمع مردم می‌شود جلوگیری کرد، طبق تحقیقی که توسط کارشناسان شبکه بهداشت در شهرستان انجام‌شده بیشترین علت ابتلا به ویروس در مراکز و مکان‌های شلوغ، در مورد فردی که نگهداری از فرد بیمار یا مواجهه با فرد ابتلا به بیماری کرونا دارد، گزارش‌شده است.

تاجیک در پایان با اشاره به غربالگری مرحله سوم در سطح شهرستان اسلامشهر، خاطرنشان کرد: بانک‌ها، دفاتر قضایی، پلیس+ ۱۰، ازجمله مکان‌های تجمع افراد است و باید تدابیری اتخاذ شود و با مدیر یا مسئولی که به اخطار قبلی تغییر ایجاد نکرده و شیوه‌نامه های ستاد مقابله با کرونا را رعایت نمی‌کند، برخورد شود چراکه رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی و توجه نکردن به اخطار مأموران بهداشت، نوعی مشارکت در قتل دیگران است.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها