|
کدخبر: 126374

کدام استان‌ها سرد می‌شوند؟

یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به مقدار بارش‌ها برای برخی از مناطق از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب گیلان هشدار صادر کردیم چرا که در این مناطق احتمال آّب گرفاتگی معابر، جاری شدن روان آب و وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز وجود دارد و توصیه می‌شود کنترل و بازگشایی انجام شود و از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز شود.

جامعه کدام استان‌ها سرد می‌شوند؟

امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای مناطق شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه‌های البزر و سواحل دریای خزر بارش‌های پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا با نفوذ سامانه بارشی به کشور از سمت شمال غرب روبه رو هستیم، ادامه داد: این سامانه با تقویت بارش‌ها در مناطق شمال غرب و سواحل دریای خزر همراه است و دامنه بارش‌ها فردا به مناطقی از غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و مناطق مرکزی کشور کشیده خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز دوشنبه انتظار تقویت بارش باران در مناطق شمال غرب کشو، دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر را داریم، اظهار کرد: روز سه‌شنبه در مناطق غرب و سواحل دریای خزر بارش‌ها به صورت پراکنده تداوم پیدا می‌کند و این سامانه بارشی چهارشنبه و پنجشنبه از سمت از شمال غرب از کشور خارج می‌شود.

نقشینه با اشاره به اینکه از فردا تا آخر با هفته کاهش دما ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در نوارشمالی کشور روبه رو هستیم، در خصوص آخرین وضعیت آب‌و هوایی پایتخت توضیح داد: برای تهران امروز بعد از ظهر افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود و پایتخت فردا بعد از ظهر ابری است و فردا شب در آن بارش باران رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برای تهران بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود، افزود: پایتخت از فردا تا سه‌شنبه با کاهش همراه است و بیشینه دمای امروز آن ۲۹ و سه‌شنبه به ۲۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی متذکرشد: با توجه به مقدار بارش‌ها برای برخی از مناطق از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب گیلان هشدار صادر کردیم چرا که در این مناطق احتمال آّب گرفاتگی معابر، جاری شدن روان آب و وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز وجود دارد و توصیه می‌شود کنترل و بازگشایی انجام شود و از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز شود.

وی ادامه داد: همچنین بهتر است چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها انجام نشود و برای فعالیت‌های کوهنوردی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود چرا در مناطق مرتفع افت دما و بارش برف و باران خواهیم داشت.

 

 

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر