|
کدخبر: 123989

اینجا دسترسی به سامانه شاد «محال» است

بخشی از دانش‌آموزان حاضر در روستاهای خراسان‌رضوی همچنان با معضل اینترنت مناسب برای دسترسی به سامانه شاد روبرو هستند.

از اسفندماه سال گذشته بود که براساس مصوبه ستاد ملی کرونا مدارس تعطیل و پس از چند وقت نیز آموزش به صورت مجازی آغاز شد.

آموزش و پرورش نیز از سیستمی به نام «شاد» استفاده کرد اما نبود زیرساخت‌های اینترنتی در برخی مناطق سبب شد تا دانش آموزان نتوانند از این سیستم استفاده و حتی برخی دروس را نخواندند.

پس از امتحانات پایان سال بود که اعلام شد شروع سال تحصیلی هم به صورت مجازی خواهد بود و امکانات و زیرساخت‌ها برای رفع مشکل ارتباطی در روستاها سوق پیدا کرد ولی این مهم همچنان محقق نشده است.

یکی از دانش آموزان روستاهای بخش کاخک گناباد در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: هنوز اینترنت نداریم و نمی‌توانیم از سیستم شاد استفاده کنیم و برای همین به مدرسه می‌رویم برای درس خواندن اما بیشتر بچه‌های مدارس شهر از سیستم شاد استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از دانش آموزان در زمینه اینترنت و سیستم آموزش مجازی اظهار داشت: سال گذشته کلی هزینه اینترنت دادیم ولی سرعت در روستا پایین بود و به سختی توانستیم کلاس‌ها را گوش کنیم اما امسال مشکل هزینه حل شده ولی همچنان کیفیت اینترنت پایین است.

مرادی یکی از والدین دانش آموزان هم به خبرنگار تسنیم گفت: چند ماه است که اعلام شده در زمستان احتمال اوج کرونا وجود دارد و مدارس تعطیل و آموزش مجازی خواهد شد ولی برنامه‌ریزی از سوی مسئولان برای رفع مشکلات زیرساختی اینترنت دیده نمی‌شود و همچنان دانش آموزان مشکل دارند.

حسین احمدی مدیر آموزش و پرورش گناباد نیز در زمینه مشکلات دانش آمنوزان برای استفاده از سیستم شاد و اینترنت در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: با وجود اقدامات مخابرات برای کاهش و برطرف کردن تنگناهای اینترنت در مناطق روستایی، هنوز هم زیرساخت‌های این مناطق کافی نیست.

 

وی ادامه داد: 65 روستا در بخش‌های مرکزی و کاخک گناباد طی چند ماه گذشته با مشکلاتی در این بخش دست به گریبان بودند که از این تعداد در 30 روستا زیرساخت‌های لازم فراهم شد و مودم رایگان در اختیار مدارس آنها قرار گرفت و ارتباط آنها با شبکه شاد برقرار شد.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: بیشتر روستاهایی که در برقراری اینترنت دارای مشکل هستند با شهر فاصله زیادی دارند و مشکل حادی از نظر شیوع کرونا در آنها وجود ندارد و آموزش مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس آنها به صورت حضوری برگزار می شود ولی اگر شرایط در این مناطق هم حاد شود در تشکیل کلاس‌ها و ارتباطات آموزشی از طریق فضای مجازی در آینده نزدیک با مشکل مواجه می‌شوند.

احمدی افزود: اداره مخابرات گناباد برای برطرف کردن تنگناهای این روستاها اقدامات زیرساختی را در دستور کار قرار داده است و طی چند ماه آینده این تنگناها کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: در برقراری اینترنت ADSL هم علاوه بر تعدادی از  روستاها، برخی مدارس شهر گناباد نیز با مشکلاتی مواجهند و برای کاهش معضل برقراری ارتباط اینترنتی مودم‌های دارای سیم کارت خریداری کرده اند تا مشکل برقراری ارتباط  آموزشی با دانش آموزان از طریق فضای مجازی کاهش یابد.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها