|
کدخبر: 119797

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

جولان مسافران کرونایی در گیلان

استان گیلان به علت سفرهای مکرر برخی از افراد ناهنجار به رنگ قرمز در آمده است و کرونا در این استان زیبا خطر آفرین شده است.

جامعه جولان مسافران کرونایی در گیلان

سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت چندی پیش درباره وضعیت کرونا در استان گیلان که در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: استان گیلان در اسفند ماه سال قبل شاهد خیز شدید بیماری در تمامی شهرستان‌هایش بود که از اوایل فروردین ماه سیر نزولی در موارد ابتلا و بستری این استان آغاز شد و این روند کاهشی تا خرداد ماه ادامه پیدا کرد.

وی گفت: متاسفانه در تیر ماه امسال دوباره شاهد افزایش موارد بیماری در اغلب شهرستان‌های استان گیلان هستیم. به طوری که اکنون ۵ شهرستان استان گیلان در وضعیت قرمز و ۴ شهرستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. همچنین شیب موارد بستری و ابتلا در شهرستان‌های ورودی و مسافر خیز استان گیلان مانند رشت، رودبار، آستارا، رودسر، لنگرود و لاهیجان دارای روند تندتری است.

بر اساس گزارشات واصله ۲۰ تا ۳۰ درصد موارد ابتلاء و بستری مربوط به مسافرانی هستند که به شهرهای گیلان سفر کرده‌اند. بنابراین درخواستمان از مردم آن است که از هر گونه سفر غیر ضروری به خصوص در تعطیلات پیش رو به این استان جدا خودداری کنند. در عین حال میزان استفاده مردم استان گیلان از ماسک ۶۲ درصد گزارش شده است که از استان گیلانی‌های عزیز تقاضا داریم که با استفاده همگانی تر و جدی تر از ماسک تلاش کنیم که شاهد تجربه روزهای تلخ اسفند ماه ۹۸ در این استان نباشیم.

در همین راستا یکی از مخاطبان گسترش نیوز برای ما و خطاب به سعید نمکی وزیر بهداشت نوشت:

سلام آقای وزیر ممکن هست به این سوال من پاسخ بدهید.

الان استان گیلان در وضعیت قرمز قرار دارد ما گیلانی‌ها هر روز داریم نکات بهداشتی رو رعایت میکنیم حتی تا استان سفید هم پیش رفتیم ولی بنا به دستور برخی از مسئولان دوباره ورودی استان باز شد و یک عده انسان بی‌مسئولیت برای تعطیلات تابستانی بدون رعایت پروتکل بهداشتی وارد استان شدند که نتیجه‌اش بازگشت وضعیت استان به فوق قرمز شد. در این وضعیت فقط خانواده ما ۹ تا کشته داده حال حساب کنید ببیند تعداد کشته‌های واقعی چقدر است که در آمار همه را سکته و بیماری‌های دیگه اعلام میکنید و درحال‌حاضر توقع دارید مدرسه‌ها را باز کنید و با این کار تمام نسل گیلانی‌ها رو منقرض کنید یا هدف والاتری در فکر شماست یعنی نظر شما متناقض با فرمایشات رهبری است که مسائل شرعی و محرم رو هم تابع پروتکل‌های بهداشتی دانسته و شما تنها وزیر دانشمند این کشور هستید از جون بچه‌های این مملکت مایه گذاشته اید.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها