|
کدخبر: 119485

اینترنت «شاد» برای چه کسانی رایگان می شود؟

وزیر آموزش و پرورش درباره هزینه اینترنت «شاد»، گفت: کارگروهی تعیین شده است که به عدد یک سوم رسیدند اما پیگیری می‌کنیم تا این هزینه را برای مناطق محروم و کسانی که امکان اقتصادی ندارند، رایگان کنیم و قول نسبی هم گرفتیم.

جامعه اینترنت «شاد» برای چه کسانی رایگان می شود؟

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اولویت ما آموزش حضوری است چرا که مدرسه کارکردهای متنوعی مانند اجتماعی شدن بچه‌ها و تقویت ارتباطات دارد.

وی ادامه داد: آگاهیم که خانواده‌ها جگرگوشه‌هایشان را به دست ما سپردند و ما باید امین آنها باشیم و بر این اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت را رعایت می‌کنیم اما دورنمای روشنی از آینده کرونا نداریم پس باید یاد بگیریم از خودمان مراقبت کنیم و به فرزندان خودمان هم یاد بدهیم که از خودشان مراقبت کنند پس نمی‌توانیم کاری نکنیم بلکه باید با رعایت پروتکل‌ها، اولویت آموزش حضوری باشد. 

حاجی‌میرزایی با تأکید بر اینکه شعار ما این است که هیچکسی به دلیل نداشتن امکانات نباید از آموزش محروم شود، گفت: ۵ هزار مدرسه دارای کمتر از ۵ دانش‌آموز و ۱۰ هزار مدارس دارای کمتر از ۱۰ دانش‌آموز هستند؛ به عبارت دیگر ۳۵ درصد مدارس زیر ۵۰ دانش‌آموز دارند که در مدارس روستایی و عشایری هستند و شرایط به گونه‌ای است که کلاس‌ها می‌تواند حضوری برگزار شود؛ در سال تحصیلی گذشته در مناطق روستایی ۱۱ استان کشور کلاس‌های درس دایر بود.

وی با اشاره به آموزش‌های تلویزیونی، اضافه کرد: تلویزیون از روش‌هایی است که استفاده می‌کنیم و صدا و سیما در این راستا به ما خیلی کمک کرد که همه خانه‌ها را تبدیل به مدرسه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه آموزش‌های مدارس، ادامه داد: سال گذشته دوسوم محتوای درسی را آموزش داده بودیم و دانش‌آموزان و معلمان همدیگر را می‌شناختند اما امسال شرایط متفاوت است؛ در دوره ابتدایی اعتقادمان این است که حتی دو نفر، دو نفر هم که شده دانش‌آموزان با خانواده بیایند و آموزش ببینند.

وی با اشاره به شبکه «شاد» و رفع نواقص آن، اظهار کرد: «شاد» یک ظرفیت جدید است البته یک بخش آن مربوط به پهنای باند و ترافیک کشور است که به وزارت ارتباطات محول شده است.

حاجی‌میرزایی افزود: آخرین نسخه «شاد» را فردا رونمایی داخلی و پنج شنبه رونمایی سراسری می‌کنیم که اقداماتی نظیر ارتباط کلاسی به صورت زنده، امکان تکلیف دادن، امکان حضور و غیاب، آزمون گرفتن و امکان دادن صفحه اختصاصی به معلم است؛ یادمان نرود ما با شرایط غیرمنتظره روبه‌رو شدیم که ابزاری آوردیم باید توسعه دهیم. 

وی در خصوص هزینه «شاد» گفت: کارگروهی تعیین شده است که به عدد یک سوم رسیدند اما پیگیری می‌کنیم که هزینه را برای مناطق محروم و کسانی که امکان اقتصادی ندارند، رایگان کنیم که قول نسبی هم گرفتیم. 

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که دبیری دولت سخت تر است یا وزیری آموزش و پرورش در شرایط کرونا، بیان کرد: بزرگترین وزارتخانه کشور، آموزش و پرورش با یک میلیون معلم و ۱۵ میلیون دانش‌آموز با دغدغه‌ها و راهی ناشناخته است. 

منبع: فارس
  • میترا عابدینی ارسالی در

    با سلام و عرض ادب خدمت تمامی دست اندر کا ران از وزارت بهداشت و درمان گرفته تا آمو زش و پرورش... من‌ شخصا فرزند خود را به م درسه نخواهم فرستاد من معتقدم یکسال از در س عقب بمونه بهتر از اینه که برای همیشه ف راموش کنه درس خوندنو... ریسک نمیکنم چون کسی رو ندارم حمایتم کنه من بچه هایم را ب ا نداشتن پدر با بدبختی بزرگ نکردم که بدم کرونا ببره... منی که نمی‌توانم یه دکتر معمولی بروم و هزینه یه دکتر برای سرماخور دگی معمولی صد هزار تومن برام آب میخوره ی ک‌درصد کرونا بگیره بچه من کی جوابگو میشه کی تعهد میده فرزند من یه سلامت مدرسه بر ه و برگرده یا کی هزینه درمانش میده... من ‌ مصمعن شدم وزیر آموزش و پرورش خودش بچه مدرسه ای نداره یا اگر هم داره تو مدرسه ی خصوصی نهایت 5 دانش آموز در کلاس ثبت نام شده یا نه حتما واکسن کرونا براش رسیده.. .. هر چی که میخواد بشه بشه من بچمو تحت ه یچ شرایطی مدرسه نخواهم فرستاد احترام خود تونو حفظ کنید و آنقدر محکم نگویید حتما ب اید مدرسه دایر شود.... یک کلام ختم کلام تماااااااااااام

ارسال نظر