|
کدخبر: 117821

رسید کارت هوشمند ملی و یک خروار مشکلات

برخی از مردم از اینکه مدت‌هاست در انتظار دریافت کارت ملی هوشمند خود هستند، شکایت دارند و برخی نیز مثال‌هایی زده‌اند از مواردی که با این رسید نتوانسته‌اند کار مورد نظر خود را انجام دهند؛ از جمله انتقال سند سیم‌کارت به نام نزدیکان یا خرید ارز در صرافی‌ها.

جامعه رسید کارت هوشمند ملی و یک خروار مشکلات

برخی از مردم از اینکه مدت‌هاست در انتظار دریافت کارت ملی هوشمند خود هستند، شکایت دارند و برخی نیز مثال‌هایی زده‌اند از مواردی که با این رسید نتوانسته‌اند کار مورد نظر خود را انجام دهند؛ از جمله انتقال سند سیم‌کارت به نام نزدیکان یا خرید ارز در صرافی‌ها.

پیگیری‌‎ از صرافی‌ها نیز نشان می‌دهد تعدادی از آنها برای فروش دلار به متقاضیان، رسید کارت ملی را قبول نمی‌کنند و افراد برای خرید دلار یا باید کارت ملی هوشمند یا اینکه رسید کارت ملی به همراه شناسنامه را در اختیار داشته باشند. به گفته یکی از صرافان، دریافت دلار با رسید کارت ملی (به تنهایی) امکان‌پذیر نیست.

گزارش‌ها در مورد بی‌اعتباری رسید کارت ملی و مشکلات مردم دراین زمینه، با واکنش‌هایی در فضای مجازی مواجه شده و کاربران نظرات مختلفی در این مورد طرح کردند. برخی از اینکه ایران در زمینه فناوری‌های برتر مانند ارسال ماهواره ادعا دارد، اما نمی‌تواند بدنه کارت ملی را تولید کند، گلایه کرده‌اند. برخی از کاربران نیز هدف از این طرح را گرفتن پول از مردم دانسته‌اند و گروهی دیگر، از اینکه مدت‌هاست در انتظار دریافت کارت ملی هوشمند خود هستند، شکایت دارند. در بعضی نظرها نیز به همین مشکل در مورد کارت سوخت اشاره شده است.

کاربری نیز، از اینکه هر اداره‌ای برای خود قانونی را وضع کرده است و برخی رسید کارت را می‌پذیرند و برخی دیگر نه، ابراز تعجب کرده است. برخی نیز مثال‌هایی زده‌اند از مواردی که با این رسید نتوانسته‌اند کار مورد نظر خود را انجام دهند؛ از جمله انتقال سند سیم‌کارت به نام نزدیکان یا خرید ارز در صرافی‌ها.

برخی دنبال‌کنندگان نیز از عکس‌های روی کارت‌های هوشمند ملی گلایه کرده‌اند. اما یک انتقاد اساسی نیز از سوی برخی کاربران طرح شده است؛ وقتی باید برای هر کاری چندین کپی از کارت ملی و شناسنامه را به اداره‌ها و سازمان‌ها تحویل داد، داشتن کارت هوشمند به چه کار می‌آید؟

رسیدی که پوسیده!

‌همچنین در توئیتر، کاربران گلایه‌ها و نظرهایی را در مورد این گزارش مطرح کرده‌اند.

برای مثال کاربری نوشته است که ایرانیان مقیم خارج از کشور، ملزم به دریافت کارت هوشمند ملی نیستند اما فردی در سفر به ایران، به بانک مراجعه می‌کند و نمی‌تواند کار مورد نظر خود را به دلیل نداشتن این مدرک یا رسید آن، انجام دهد.

کاربری دیگر گلایه دارد که چرا مدارکی مانند، کارت هوشمند ملی، گواهینامه رانندگی، شناسنامه و پایان خدمت در یک کارت تجمیع نمی‌شوند. فردی دیگر نوشته که رسید کارت ملی او پوسیده است و مطالب روی آن خوانده نمی‌شود، به همین دلیل بسیاری از اداره‌ها آن را نمی‌پذیرند.

کاربر دیگری با اشاره به گذشت دو سال از بازگشت تحریم‌های امریکا، این پرسش را مطرح کرده است که مسئول کم‌کاری در تولید داخلی بدنه کارت کیست؟

برخی نیز شوخی‌هایی را با موضوع داشته‌اند؛ برای مثال شخصی که بعد از چند سال موفق به گرفتن کارت هوشمند ملی شده، نوشته از اخذ مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود تا این حد ذوق نکرده است، کاربری موضوع زدن مهر تمدید بر رسید کارت ملی را جالب دانسته و دیگری ابراز نگرانی کرده است که پس از چند سال این کارت هم قدیمی و همین فرآیند برای کارت جدید طی شود

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر