|
کدخبر: 72839

پایانه عرضه گوشت سفید افتتاح می‌شود

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: پایانه عرضه مستقیم گوشت سفید تا پایان سال در منطقه امین‌آباد تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

گسترش‌نیوز: نعمت‌الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در حاشیه بازدید از انبارهای سازمان تعاون روستایی استان تهران در منطقه امین‌آباد شهرری اظهار کرد: پایانه عرضه مستقیم گوشت طیور در منطقه امین‌اباد شهر ری تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در این منطقه پایانه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی روستائیان نیز تا سال ۱۴۰۰ در این منطقه به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین برنامه‌ریزی شده است که پایانه صادراتی نیز در این مکان ایجاد شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد: انبارهای تعاون روستایی در منطقه امین‌آباد دارای ۳۰ هزار هکتار وسعت است و همچنین ۷۰ هزار متر مربع سالن مسقف دارد که در صورتی که از آن به درستی استفاده شود ظرفیت‌های مناسبی برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی دارد.

ترکی تصریح کرد: بر اساس بازسازی که در این منطقه انجام می‌شود علاوه بر اینکه تولیدکنندگان تعاونی‌ها و اتحادیه‌های محصولات کشاورزی می‌توانند محصولات خود را به طور مستقیم در این مکان عرضه کنند در بلندمدت با توجه به وسعت این منطقه امکان ایجاد پایانه صادراتی خواهیم داشت.

بنابراین گزارش، این پایانه صادراتی یک مرتبه نیز در سال ۱۳۹۱ توسط صادق خلیلیان وزیر کشاورزی وقت افتتاح شد و به دنبال عرضه مستقیم محصولات کشاورزی بودند و در کنار این بارانداز سامانه الکترونیکی نیز ایجاد شده بود اما بعد از طی مدتی این بارانداز تعطیل شد و دولت دوباره با تجهیز و بازسازی آن قصد افتتاح مجدد و بهره‌گیری مجدد از آن دارد.

این بارانداز سازمان تعاون روستایی استان تهران با داشتن ۷۰ هزار متر مربع سالن مسقف سرپوشیده و انبار و ۳۰ هزار هکتار اکنون تبدیل به محلی برای ذخیره‌سازی کالاهای غیر کشاورزی تبدیل شده است. همچنین بخشی از انبارهای این منطقه به سازمان چای ایران اجاره داده شده و انبارها به محل نگهداری چای سنواتی شده و به سازمان چای کشور اجاره داده شده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر