|
کدخبر: 62108

نرخ گوجه و پیاز نزولی شد / کمبود میوه نداریم

رئیس اتحادیه میوه و سبزی خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر بازار مملو از میوه است ضمن آنکه نرخ محصولاتی همچون گوجه‌فرنگی و پیاز نزولی شده است.

گسترش‌نیوز : اسدالله کارگر، اظهار کرد: خوشبختانه در هیچ محصولی بازار با کمبود مواجه نیست و از تمام نقاط کشور محصول به میادین میوه و تره‌بار وارد می‌شود.

وی ادامه داد: درحال‌حاضر موجودی و کیفیت محصولات خوب ارزیابی می‌شود و محصولات نسبت به سال گذشته از شرایط بهتری برخوردارند زیرا در سال گذشته سردرختی‌ها در این فصل دچار آسیب شده بودند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه در امسال باغات دچار آسیب و آفت‌زدگی نشده‌اند، گفت: درحال‌حاضر نرخ میوه متاثر از تورم اقتصادی نسبت به سال گذشته، افزایش نرخ را تجربه کرده است.

کارگر در رابطه با گوجه‌فرنگی و پیاز بیان کرد: نرخ گوجه‌فرنگی و پیاز روند نزولی به خود گرفته و خوشبختانه کمتر از نرخ معمول گذشته به فروش می‌رسد و این در حالی است که این دو محصول در گذشته نوسان نرخ قابل توجهی را تجربه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به طور طبیعی هر ساله در این مقطع زمانی نرخ گوجه‌فرنگی روند نزولی به خود می‌گیرد اما جای تعجب است که چرا نرخ محصولات تولیدی از گوجه‌فرنگی همچون رب روند کاهشی به خود نگرفته است.

بررسی‌ها از سطح شهر نشان از آن دارد که درحال‌حاضر هر کیلوگرم سیب گلاب به طور میانگین به نرخ ۸ هزار تومان، انگور ۸ تا ۱۰ هزار تومان، آلبالو ۱۰ هزار تومان، شلیل ۱۰ هزار تومان، گیلاس ۱۹ هزار تومان، انواع هلو ۱۰ هزار تومان، گلابی ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان، موز ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان، لیموترش ۱۳ هزار تومان، گوجه‌فرنگی ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، طالبی ۲ هزار و ۷۰۰ تومان، خیار ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب‌زمینی ۶ هزار و ۲۰۰ تومان و پیاز ۳ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها