|
کدخبر: 280295

صادرات کالا از سمنان از مرز ۷۴ میلیون دلار گذشت

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: کالاهای صادراتی استان با رشد۲۳ درصدی ارزش دلاری، امسال از ۷۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فراتر رفت.

تجارت صادرات کالا از سمنان از مرز ۷۴ میلیون دلار گذشت

علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان؛ ابراز داشت: صادرات کالاهای تولیدی از کارخانه های استان سمنان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آبان نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۳ درصد افزایش به ۳۲ کشور جهان صادر شد.

وی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان به میزان ۱۹۲ هزار و ۱۳۸ تن کالا به ارزش ۷۴ میلیون و ۵۹۰ هزار دلار از این گمرک صادر شد.

سعدالدین با اشاره به کالاهای صادراتی از استان سمنان شامل هیدروکسید سدیم، سیم و کابل، هیدروکربن سبک، سرب تصفیه نشده، روغن تصفیه شده، کولر آبی، ظروف پلاستیکی، موادشوینده، روغن تصفیه شده، ورق آلومینیوم، اسید قاچاقسولفوریک، شیر خشک، نمک خوراکی، رزین، ماشین لباسشویی، اسید کلردریک، پرکلرین، کلسیم کلراید، کاشی و سرامیک، پودر باریت، و پارافین مایع، افزود: این کالاها به ۳۲ کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، روسیه، پاکستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی، آذربایجان، روسیه، کویت، پاکستان، هند، ازبکستان، ارمنستان، و ژاپن، صادر شد.

وی تاکید کرد: صادرات کالا از استان سمنان امسال از نظر وزن سه درصد کاهش و از نظر ارزش ۲۳ درصد افزایش داشت و متوسط ارزش دلاری هر تن کالا صادراتی ۳۸۸ دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای افزایش ۲۶ درصد بود.

سعدالدین تصریح کرد :طی همین مدت ۱۳ هزار و ۳۳۳تن کالا به ارزش ۲۲ میلیون و ۱۵۱ هزار دلار از این گمرک وارد و ترخیص شد که بیشتر شامل قطعات منفصله خودرو، خاک سرب، ماشین آلات تولید، اجزاء و قطعات ترانسفورماتورها، جوهر رنگ، مقره، نوار فلزی، تیغه کرکره برقی، ماژول و ورق سلیکونی و اتصالات، بود که از ۲۲ کشور شامل ترکیه، چین، آلمان، چک، امارات، و ژاپن، به این گمرک وارد شد.

مدیرکل گمرک استان سمنان با اشاره به افزایش ۳۳۱ درصدی درآمد این اداره کل در سال ۱۴۰۱، یادآور شد: گمرک استان در هشت ماهه امسال بدون احتساب ضمانت نامه ها، بالغ بر ۸۹ میلیارد و ۴۳۱ میلیون تومان درآمد داشت که از این مقدار مبلغ ۵۷ میلیارد و ۴۴۴ میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده بود.

مدیر کل گمرک اظهار داشت : طی همین مدت تعداد۲۸۵ پرونده به ظن قاچاق و به ارزش ۱۴۸ میلیارد و ۴۴ میلیون تومان توسط سازمانهای مربوطه کشف و در اداره کل گمرک استان سمنان به ظن قاچاق تشکیل پرونده شد.

طبق این گزارش، فعالیت یک هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان سمنان برای ۵۶ هزار نفر اشتغال به همراه داشته است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها