|
کدخبر: 243378

آمار تجارت ایران با کشورهای عضو اکو در سال جاری

سخنگوی گمرک گفت: تجارت خارجی کشورمان با کشور‌های عضو اکو در ۱۰ ماه امسال، به ارزش ۱۳ میلیارد و ۱۱۰ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۹۷۱ دلار و به وزن ۲۴ میلیون و ۷۵۸ هزار و ۸۲۷ تن کالا رسیده است.

سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک با اعلام اینکه تجارت خارجی کشورمان با کشور‌های عضو اکو در ۱۰ ماهه امسال، به ۱۳ میلیارد و ۱۱۰ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۹۷۱ دلار و به وزن ۲۴ میلیون ۷۵۸ هزارو ۸۲۷ تن کالا رسیده است افزود: تجارت با این کشورها، نسبت به مدت مشابه سال قبل, ۴۱ درصد در ارزش و ۲۵ درصد در وزن، افزایش نشان می‌دهد.

وی در خصوص تجارت ده ماهه کشورمان با اکو، گفت: از مجموع تجارت ۱۳ میلیارد و ۱۱۱ میلیون دلار‌ی ایران با اکو، ۲۱ میلیون و ۳۵ هزار و ۹۵۵ تن کالا به ارزش هشت میلیارد و ۴۱۹ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۱۳۵ دلار مربوط به صادرات کشورمان به اکو بوده است.

لطیفی افزود: میزان و حجم کالا‌های صادراتی کشورمان به ۹ کشور عضو سازمان اکو در ده ماهه سال ۱۴۰۰ از حیث وزنی ۳۶ درصد و از لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه ۵۱ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص میزان صادرات کالا به هر یک از اعضای اکو توضیح داد: از بین ۹ کشور عضو اکو، صادرات به کشور‌های ترکیه با ۱۲ میلیون و ۷۴ هزارو ۶۲ تن کالا به ارزش چهار میلیارد و ۵۳۰ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۱۰۷ دلار و رشد ۱۲۲ درصدی در ارزش، افغانستان با سه میلیون و ۵۸۴ هزارو ۳۸۹ تن به ارزش یک میلیارد و ۵۳۹ میلیون و ۳۰۱ هزارو ۵۹۶ دلار و کاهش ۱۹ درصدی در ارزش و پاکستان با دو میلیون و ۴۰۰ هزارو ۵۲ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۸ میلیون و ۱۲۲ هزارو ۲۰۵ دلار و رشد ۲۶ درصدی، اصلی‌ترین مقاصد کالا‌های ایرانی به اکو هستند.

 

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها