|
کدخبر: 240695

گزارش عملکرد طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی سال ۱۳۹۹

مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با دستور کار بررسی عملکرد طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی سال ۱۳۹۹ برگزار شد.

 در این مجمع که روز سه شنبه به ریاست علی نبوی ـ دستیار ویژه وزیر و رئیس ستاد راهبری شرکت‌ها و مؤسسات غیرحاکمیتی تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت ـ برگزار شد، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، نیرو و جهاد کشاورزی به‌عنوان صاحبان سهام این سازمان حضور داشتند.

در این نشست، علی رسولیان ـ معاون وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ـ به ارائه گزارش عملکرد طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی سال ۱۳۹۹ این سازمان در شاخص‌های عملکردی، اعتبارات و بودجه، اقدامات نرم افزاری و حمایتی، توسعه صنایع کوچک، تکمیل زیرساخت‌ها و ... پرداخت و به سئوالات سهامداران پاسخ داد. همچنین موارد مطرح ‌شده در نشست، با تأیید و رأی اعتماد سهامداران به تصویب رسید.

سازمان حسابرسی نیز در بخش دیگر این نشست، به ارائه گزارش صورت‌های مالی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال ۱۳۹۹ پرداخت که عملکرد مالی و جریان‌های نقدی آن از تمام جنبه‌های بااهمیت و طبق استانداردهای حسابداری، "مطلوب" و مورد تأیید قرار گرفت.

طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۱۳۹۹ سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مشتمل بر ۱۰ طرح ملی است که از مجموع ۱۱۰۱ میلیارد ریال اعتبار مصوب، معادل ۶۶ درصد آن به مبلغ ۱۰۳۱ میلیارد ریال تخصیص و ۱۰۰ درصد این مبلغ نیز جذب شده است.

کمک به تکمیل و ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی، ایجاد ۷ شهرک فناوری، ایجاد مراکز خدمات فناوری و کسب و کار، کمک به نوسازی و تجدید ساختار صنایع، کمک‌های فنی و اعتباری به صنایع کوچک و متوسط، کمک‌های فنی و اعتباری به صنایع لبنی، کمک به ایجاد و توسعه خوشه‌های صنعتی، کمک به ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، کمک به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های جاسک تا گواتر و ایجاد مناطق ویژه استقرار صنایع مبتنی بر فناوری‌های برتر در جوار قطب‌های علمی و صنعتی کشور، از جمله طرح‌های ملی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۱۳۹۹ سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۶ شهرک و ۳۲۶ ناحیه صنعتی و چهار منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۷ شهرک فناوری، ۳۸ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۶ هزار و ۸۴۱ قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از ۴۸ هزار و ۵۳۵ واحد صنعتی و سه هزار و ۱۸۲ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۱ هزار و ۹۱۰ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها