|
کدخبر: 230584

ماجرای تهاتر کالا با برزیل از چه قرار است؟

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره اعلام آمادگی برزیل مبنی بر تهاتر کود شیمیایی اوره با ذرت و نهاده‌های دامی از اتفاق نظر اعضای این کمیسیون برای بررسی و حل مشکلات واحدهای پتروشیمی در جریان بررسی لایحه بودجه خبر داد.

احد آزادی خواه در تشریح جلسه امروز( یک‌شنبه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: با توجه به سفر رییس کمیسیون کشاورزی در ماه گذشته به کشور برزیل و اعلام آمادگی این کشور برای تهاتر کود شیمیایی اوره با ذرت و نهاده‌های دامی امروز نشستی با حضور وزیر نفت، معاونین وزارت جهاد کشاورزی و اعضای انجمن پتروشیمی‌های کشور برگزار شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به اینکه ظرفیت تولید کود اوره در کشور سالانه هشت میلیون تن است که ۲ میلیون ۴۰۰ هزار تن آن در داخل کشور مصرف و مابقی آن صادر می‌شود، افزود: در حال حاضر به صورت غیر رسمی و محدود در قبال صادرات کود شیمیایی اوره، ذرت وارد کشور می‌شود که با ورود کمیسیون کشاورزی به این حوزه، باید ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت واحد پتروشیمی در داخل کشور اقدام به تولید کود شیمیایی اوره می‌کنند، گفت: در نشست امروز مقرر شد در راستای تهاتر کود شیمیایی اوره با نهاده‌های دامی مشکلات واحدهای پتروشیمی توسط اعضای کمیسیون کشاورزی مورد بررسی قرار بگیرد و بخشی از آنها در جریان بررسی لایحه بودجه رفع شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: برای تهاتر کود شیمیایی با نهاده‌های دامی باید بین وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، نفت، جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه هماهنگی‌هایی ایجاد شود تا هرچه سریع‌تر شاهد این اقدام مهم و ارزشمند باشیم.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر