|
کدخبر: 213395

جزئیات جدید از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به واسطه فساد زیاد و نبود عواید برای مردم و مصرف کننده طی یک برنامه‌ریزی مدون و اصولی حذف شود.

شهباز حسن پوربیگلری، در رابطه با جلسه مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با محسن رضایی معاون اقتصادی، با اشاره به ضرورت برنامه ریزی جهت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: اصلاح ساختار و فراِیندهای بانکی بورس و بیمه، برنامه ریزی جهت حکمرانی ریال در جهت مبارزه با قاچاق، مبارزه با پولشویی و استیفای حقوق دولتی و هچنین ترویج و توسعه بانک‌های قرض الحسنه از جمله موضوعات مهمی است که باید در اولویت برنامه‌های اقتصادی دولت سیزدهم قرار بگیرد.

این نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت حذف فوری و بدون قید شرط دلار ۴۲۰۰ تومانی و  نرخ دستوری اظهار کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به واسطه فساد زیاد و نرسیدن عواید به مردم و مصرف کننده طی یک برنامه‌ریزی مدون و اصولی حذف شود. همچنین لازم است از هر گونه برخورد قهری با صادرکنندگان جلوگیری کرده و ضمن اقدام جدی برای حل مشکل تعهدات ارزی، صادرکنندگان خوش نام و با سابقه را در جهت رفع موانع و توسعه صادرات غیر نفتی تشویق کرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه فرصت رشد چند برابری کالا و خدمات ایرانی با سیاست های اشتباه ارزی و تعهد ارزی در سال‌های اخیر از بین رفت لذا باید سیاست تثبیت قیمت ارز از طریق مداخله در بازار، خصوصا در شرایط تحریم و تورم بالای ۴۰ درصد حذف شده و برای صادرات غیر نفتی مشوق در نظر گرفته شود.

 

منبع: بازار

ارسال نظر