|
کدخبر: 195911

چرا هویج گران شد؟

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران از کاهش روند صادرات هویج خبر داد و تاکید کرد گرانی‌های اخیر این محصول ارتباطی با صادرات ندارد.

تجارت چرا هویج گران شد؟

محمود بازاری با بیان این خبر اظهار داشت: با توجه به طرح مطالب شبهه‌آمیز در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور در ارتباط با تاثیر صادرات هویج بر افزایش قیمت و کمبود محصول هویج در بازار داخل لازم است در این خصوص نسبت به تنویر افکار عمومی اقدام شود.

وی افزود: با توجه به آمار گمرک ایران و بررسی آمار ماهانه صادرات محصول هویج از ابتدای سال ۱۴۰۰ و مقایسه آن با مدت مشابه آن در سال گذشته، شاهد کاهش معناداری در روند صادرات آن طی ماه‌های اخیر هستیم که البته با توجه به سطح قیمت‌های داخلی از مرحله عمده‌فروشی تا خرده‌فروشی این کاهش قابل پیش‌بینی بوده است.

مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی ادامه داد: صادرات هویج طی چهار ماهه نخست سال جاری از نظر ارزش ۳۳ درصد و از نظر وزن ۳۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بازاری با تاکید بر حمایت از سبد مصرف خانوار و کنترل قیمت‌ها در شرایط سخت کرونایی و در پاسخ به گفته‌های برخی مسئولان تشکل‌های کشاورزی مبنی بر گرانی در بازار به دلیل صادرات، بیان داشت: صادرات موضوع تخصصی و ارزشمندی است و صادرکنندگان واقعی و اصیل در راستای مسئولیت اجتماعی خود در تمام دوره‌ها به ویژه شرایط فعلی کشور، اصل سلامت عمومی و تامین منافع مردم را بر منافع شخصی اولویت می‌دانند.

صادرات+هویج

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها