|
کدخبر: 174069

فوری/ خبر خوش برای دامداران

رئیس سازمان امور عشایر ایران از خرید تضمینی یک میلیون راس دام سبک عشایر کشور برای نخستین بار در سال جاری خبر داد.

تجارت فوری/ خبر خوش برای دامداران

شاهپور علائی‌مقدم در نشست بررسی مسائل و مشکلات عشایر استان آذربایجان غربی، اظهار داشت: با واگذاری اختیارات شورای خرید تضمینی محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی برای نخستین بار دام سبک عشایر امسال به صورت تضمینی توسط دولت خریداری می‌شود. 

وی با بیان این که عشایر با وجود جمعیت کم نقش بسیار مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی، تأمین امنیت غذایی و خودکفایی در کشور دارند، افزود: با خرید تضمینی یک میلیون رأس دام سبک عشایر به ازای کیلویی ۴۵ هزار تومان و به ازای هر کیلو دام زنده ۳۳ کیلوگرم نهاده دولتی تعیین شده است که با اجرای آن دلالان و واسطه‌ها حذف می‌شود. 

رئیس سازمان امور عشایر با بیان این که جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری عشایری، از ۸۸۰ هزار تن نیاز گوشت قرمز کشور ۲۰۰ هزار تن را تأمین و روانه بازار می‌کنند، ادامه داد: هر یک نفر جمعیت عشایر نیاز گوشت ۱۶۶ نفر ایرانی را تأمین می‌کند که نشان دهنده نقش مهم عشایر در تأمین امنیت غذایی کشور است. 

وی با اشاره به اینکه از ۸۴ میلیون هکتار مرتع کشور ۳۴ میلیون هکتار در دست عشایر کشور است، گفت: این امر ضرورت توجه دولت و مجلس به تسهیل و رفع موانع و مشکلات پیش روی عشایر کشور را دوچندان می‌کند.

این مقام مسئول از اختصاص سه هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ به جمعیت عشایری کشور خبر داد و گفت: این بودجه ظرفیت‌های قانونی خوبی برای توسعه پایدار در این بخش ایجاد کرده و این بودجه در بخش‌های تأمین آب شرب، ایل‌راه‌ها، فعالیت‌های عمرانی، مدرسه‌سازی و … هزینه می‌شود. 

علائی‌مقدم همچنین با اشاره به اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان به بحث مدرسه‌سازی در بخش عشایری کشور عنوان کرد: با اختصاص این بودجه در بحث مدرسه‌سازی، ارتقای وضعیت فیزیکی مدارس، سیستم‌های بهداشتی و گرمایشی مدارس عشایری کشور صرف می‌شود.

 

منبع: برنا
  • شریف ارسالی در

    یک ماهه همین خبر رو دارن پخش میکنن یکی ن یست بگه کییییی میخاید خرید کنید عشایر هم نقدینگی میخان دیگه خریداری نیست پول ندا ریم مایحتاج اولیه زندگیمون بخریم چ تاریخ ی میخاید بخرید سال دیگه

  • ناشناس ارسالی در

    همش حقه بازی و مثل قیمت دلار که همه رو س رگرم و گول میزنید فردا گوشت گرانتر خواهد شد

  • ناشناس ارسالی در

    بازار که گرونتر می خرند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها