|
کدخبر: 161500

پرداخت یارانه سیب صادراتی به صادرکنندگان + جزییات

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با دستور معاون رئیس جمهور، ۹۷ میلیارد تومان مشوق و یارانه سیب صادراتی به صادرکنندگان کل کشور پرداخت شد.

جلال محمودزاده در ارومیه، با اشاره به پرداخت مشوق‌ و یارانه صادراتی سیب در استان و کشور اظهارکرد: اخیرا مبلغ ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مشوق و یارانه صادراتی که از سال ۹۶ تا ۹۸ باقی مانده بود به صادرکنندگان استان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: در سفر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری به آذربایجان‌غربی، نامه‌ای نوشته و درخواست شد که مشوق و یارانه سیب صادراتی، صادرکنندگان کل کشور پرداخت شود که این مهم محقق شد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: رقم پرداختی در کل کشور نیز ۹۷ میلیارد تومان بود که صادرکنندگان از آن بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: هم اکنون مبلغ ۶ میلیارد تومان مشوق و یارانه صادراتی سیب صادرکنندگان استان باقی مانده که در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ پرداخت خواهد شد.

محمودزاده در ادامه گفت: اخیرا شایعه‌ای مبنی بر اینکه صادرات سیب از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت متوقف شده، مطرح شد که واقعیت ندارد در حالی که از دو ماه گذشته صادرات سیب در قبال واردات موز انجام می‌شود.

وی اظهارکرد: صادرات سیب آذربایجان‌غربی هم اکنون به کشورهای همسایه نظیر عراق، ترکیه، ارمنستان و برخی کشورهای اروپایی انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر