|
کدخبر: 159655

موافقت ستاد تنظیم با واردات کالا‌های اساسی

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در تشریح مصوبات امروز ستاد تنظیم بازار از موافقت این ستاد با واردات کالا‌های اساسی در جهت تأمین مایحتاج بازار داخلی خبر داد.

تجارت موافقت ستاد تنظیم با واردات کالا‌های اساسی

محمدصادق مفتح قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: مصوبات امروز ستاد تنظیم بازار گامی در جهت رونق اقتصادی مرز‌ها و کمک به تأمین مایحتاج بازار داخلی در آستانه شب عید و ماه مبارک رمضان است.

ستاد تنظیم بازار امروز در یک جلسه فوق‌العاده، با واردات کالا‌های اساسی و میوه از طریق تجار، تعاونی‌ها و بازارچه‌های مرزی با محوریت استانداران مرزی جهت فراوانی توزیع در شبکه توزیع کشور موافقت کرد.

این ستاد همچنین مصوب کرد که تا اطلاع ثانوی و تا متعادل شدن قیمت فروش میوه و همچنین فراوانی کالا در شبکه‌های توزیع، صادرات سیب و پرتقال محدود شود. به این مهم نیز تاکید کرد که توزیع ذخایر میوه شب عید بدون هیچ گونه محدودیتی در کل کشور آغاز شود.

بر اساس آخرین تصمیمات ستاد تنظیم بازار، تمامی دارندگان ذخیره میوه می‌توانند با هماهنگی لازم نسبت به توزیع کالای خود در غرفه‌های رایگانی که از طریق میادین میوه و تره بار در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت، اقدام کنند.

اقدام دیر هنگام ستاد تنظیم بازار در حالی است که رهبر حکیم انقلاب روز جمعه ۱۵ اسفند ۹۹ در حاشیه کاشت یک نهال به مناسبت روز درختکاری فرموده بودند متأسّفانه امروز وضع معیشت مردم خوب نیست؛ این غصّه‌ی بزرگی است برای ما. گرانی‌ها زیاد است؛ شما ملاحظه کنید شب عید، قیمت میوه و مانند این‌ها خیلی گران است؛ میوه فراوان، امّا قیمت‌ها بسیار بالا. متأسّفانه [سود حاصل از]این قیمت‌ها به جیب باغدار هم نمی‌رود که ما مثلاً بگوییم یک قشر زحمت‌کشی یک سودی می‌برند؛ نه، متأسّفانه این سود را دلال‌ها و واسطه‌ها و این دست‌های وسط و سودجو می‌برند و به باغدار چیزی نمی‌رسد، به مردم هم که ضرر می‌رسد؛ بنابراین بایستی مسئولین محترم این مشکل معیشتی مردم و مشکل گرانی را هم حل کنند؛ و این ممکن است، راه‌حل دارد؛ بنده در جلسات متعدّد این را تذکّر داده‌ام و نظرات و راه‌حل‌هایی که کارشناسان در این زمینه گفته‌اند، مطرح کرده‌ایم و بیان کرده‌ایم؛ راه‌حل دارد؛ ان‌شاءالله که بتوانند این‌ها را انجام بدهند.

 

منبع: میزان
  • ناشناس ارسالی در

    دلشون واسه رانت خواری فامیلهایشان تنگ شده.

ارسال نظر