|
کدخبر: 123911

وضعیت مرز مهران به حالت عادی بازگشت

تردد کامیون‌های عراقی حامل کالاهای صادراتی در مرز مهران که بدلیل مشکل در گمرک زرباطیه عراق ۴۸ ساعت متوقف شده بود، به حالت عادی بازگشت.

تجارت وضعیت مرز مهران به حالت عادی بازگشت

فرزاد مرادی اظهار داشت: ۲۰۰ کامیون‌ عراقی حامل بار کالاهای ایرانی در مرز بین‌المللی مهران به علت خرابی دستگاه ایکس‌ری گمرک زرباطیه عراق متوقف شده بودند که با پیگیری‌های مسوولان استان و رایزنی بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در بغداد این مشکل رفع شد.

وی افزود: این کامیون‌ها شامل تریلر کفی و یخچال‌دار، کامیون، کامیونت عراقی حامل مواد غذایی، میوه و تره‌بار و مصالح ساختمانی پس از توقف ۲ روزه پشت ورودی گمرک عراق، عصر روز گذشته موفق به خروج شدند.

مرادی با بیان اینکه این مشکل مربوط به کشور عراق است که اجازه ورود به کامیون‌های خود را نمی‌دهد، گفت: بدلیل جلوگیری از تجمع این کامیون‌ها در مرز پیشنهاد شد این تعداد از محوطه مهران خارج شده و در محدوده گمرک عراق تا زمان رفع مشکل مستقر شوند که این مشکل در حال رفع شدن است و ایستایی در مرز مهران وجود ندارد.

مدیر صنعت، معدن و تجارت مهران گفت: قبل از شیوع کرونا روزانه ۸۰۰ تا ۹۰۰ دستگاه حامل کالاهای صادراتی از این مرز تردد می‌کردند اما با اعمال محدودیت‌ها مدتی این ترددها متوقف شد.

مرادی افزود: پس از مدتی مقرر شد تنها ۲ روز در هفته دستگاه‌های حامل کالاهای صادراتی عراقی به تعداد ۵۰۰ دستگاه اجازه عبور از مرز مهران داشته باشند.

وی یادآور شد: هم اکنون نیز روز شنبه تا پنجشنبه کامیون‌های حمل کالاهای صادراتی می‌توانند از این مرز تردد کنند.

مرادی تاکید کرد: کالاهای مورد نیاز بازار استان و کشور صادر نمی‌شوند و از میان پنج استان دارای مرز مشترک با عراق تنها مرز مهران اجاز صادر کردن میوه و تره‌بار را دارد که می‌تواند فرصت مناسبی برای استان باشد.

مدیر صنعت، معدن و تجارت مهران گفت: هم اکنون عملیات صادرات کالا در مرز رسمی و بین‌المللی مهران عادی و روان است و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان امور مربوط به صادرات را به صورت آنلاین رصد می‌کند.

مرادی تاکید کرد: مرز بین‌المللی مهران ظرفیت تردد روزانه یک هزار و ۵۰۰ دستگاه حامل کالاهای صادراتی را دارد.

مرز بین‌المللی مهران از اسفندماه و زمان شیوع کرونا تا کنون به روی مسافران و زوار بسته است و تنها فعالیت تجاری در این مرز انجام می‌گیرد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر