|
کدخبر: 122908

روش جدید دلالی در بازار لپ ‌تاپ‌!

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از رونق واردات غیررسمی لپ تاپ‌های دست دوم به کشور خبر داد و گفت: لپ تاپ‌های دست دوم از عراق و امارات متحده عربی به طور قاچاق وارد کشور می‌شود. این لپ تاپ‌ها بیشتر از طریق فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی به مردم فروخته می‌شود.

تجارت روش جدید دلالی در بازار لپ ‌تاپ‌!

جولان قاچاق‌چیان در بازار لپ‌تاپ آنقدر زیاد شده که حالا کار به واردات غیررسمی لپ‌تاپ‌های دست دوم از عراق و امارت متحده عربی رسیده است.

در همین حال رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از رونق واردات غیررسمی لپ‌تاپ‌های دست دوم به کشور خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: لپ تاپ‌های دست دوم از عراق و امارت متحده عربی به طور قاچاق وارد کشور می‌شود. این لپ تاپ‌ها بیشتر از طریق فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی به مردم فروخته می‌شود.

محمدرضا فرجی تهرانی به علت واردات غیررسمی این لپ تاپ‌ها اشاره کرد و افزود: به هر حال علت گستردگی قاچاق لپ‌تاپ‌ها به افزایش قیمت دلار و سخت شدن ثبت سفارش این کالاها ارتباط دارد.

او اظهار کرد: در گذشته لوازم خانگی دست دوم بانه‌ای به مردم فروخته می‌شد اما فروش یخچال‌های دست دوم به شرط سالم بودن اقدام راحتی است؛ این در حالی است که خرید لپ‌تاپ‌های دست دوم ریسک بالایی دارد. به عنوان مثال قاچاق‌چیان با تضمین سلامت این لپ‌تاپ‌ها ممکن است که بتوانند این کالا را به مردم بفروشند اما بعد از یک روز این لپ‌تاپ‌ها با چالش‌های مختلفی رو به رو می‌شوند و ممکن است بعد از مدتی بسوزند.

از واحدهای صنفی دارای پروانه لپ تاپ بخرید

رئیس اتحادیه فناوران رایانه به مردم هشدار داد و گفت: توصیه ما به مردم این است که چنانچه قصد خرید لپ‌تاپ‌های دست دوم را دارند از واحدهای صنفی یا فروشگاه‌های دارای پروانه خرید کنند؛ چرا که اعضای صنف فناوران رایانه دفترچه فروش لپ تاپ‌های دست دوم را دارند و فروش لپ تاپ‌های دست دوم تجاری با دست دوم داخلی کاملا متفاوت است.

او در ادامه تصریح کرد: لپ تاپ‌های دست دوم خارجی کیفیت مطلوب را ندارد. واحدهای صنفی دارای پروانه با هماهنگی پلیس آگاهی ناجا مجوز دفترچه‌های فروش کالاهای دست دوم را دارند. بنابراین چنانچه برخی افراد بخواهند لپ تاپ خود را بفروشند واحدهای صنفی با اخذ کپی کارت ملی و آدرس منزل و پیوست آنها به کالاهای مورد نظر مجوز فروش این کالاها را دارند که مبادا این کالای فروخته شده دزدی نباشد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر