|
کدخبر: 101647

یک قدم تا استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان + سند

محمد مسیحی در ابلاغیه‌ای به ادارات کل سازمان امور مالیاتی خواستار تسریع در استرداد مالیات بر ارزش افزوده و تاکید مجدد نسبت به پرداخت ۸۰٪ به‌صورت علی الحساب قبل از قطعی شدن صادرکنندگان شد.

تجارت یک قدم تا استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان + سند

با پیگیری‌های بعمل آمده توسط کنفدراسیون صادرات ایران، محمد مسیحی در ابلاغیه‌ای به ادارات کل سازمان امور مالیاتی خواستار تسریع در استرداد مالیات بر ارزش افزوده و تاکید مجدد نسبت به پرداخت ۸۰٪ به‌صورت علی الحساب قبل از قطعی شدن صادرکنندگان شد.

متن کامل این مصوبه به شرح زیر است:

رئیس محترم امور مالیاتی شهر و استان تهران

مدیران کل محترم امور مالیاتی استان‌ها

پیرو دستورالعمل شماره ۲۰۰.۹.۵۰۳ مورخ ۱۳۹۹.۰۲.۰۹ و نامه شماره ۲۳۰.۴۲۳۲/د مورخ ۱۳۹۹.۰۲.۱۰ و با عنایت به بارگذاری درصد رفع تعهد ارزی نه ماهه سال ۱۳۹۸ صادر‌کنندگان در سامانه ویرایش و استخراج اطلاعات مودیان مالیاتی مقرر می‌دارد:

حسب اطلاعات واصله برخی از ادارات امور مالیاتی با طرح موضوعاتی غیر مرتبط از استرداد به موقع مالیات و عوارض ارزش افزوده خودداری می‌نمایند که این امر علاوه بر خسارت موضوع تبصره (۶) ماده (۱۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده چالش هایی را برای سازمان و صادرکنندگان به همراه خواهد داشت، لذا به منظور استرداد به موقع مالیات و عوارض ارزش افزوده به صادرکنندگان اجرای بند (۳) بخشنامه شماره ۲۰۰.۹۵.۶۳ مورخ ۱۳۹۵.۰۹.۳۰ مبنی بر «ادارات امور مالیاتی می‌بایست در تنظیم گزارش» نسبت به اظهارنظر در خصوص مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداختی بابت نهاده‌های کالاهای صادراتی و صحت و اصالت صورتحساب و اسناد و مدارک مرتبط اطمینان حاصل نموده و در موعد قانونی، مالیات بر ارزش افزوده را استرداد نمایند. در صورتی که ادارات امور مالیاتی ظرف مدت یک ماه نسبت به استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده اقدام ننمایند چنانچه پرونده مالیات بر ارزش افزوده آخرین سال رسیدگی شده صادرکنندگان کالا، فاقد هرگونه اعتبار غیرواقعی باشد در صورت درخواست استرداد و ارائه اسناد و مدارک موضوع بند (۴) دستورالعمل، معادل ۸۰ درصد مالیات و عوارض ارزش افزوده مندرج در صورتحساب ارائه شده به طور علی الحساب استرداد خواهد شد و مابقی موکول به انجام بررسی‌های لازم و رسیدگی به دوره مالیاتی مربوط خواهد بود. بدیهی است در صورت اطمینان از عدم صحت و اصالت مدارک، هیچگونه استردادی به صادرکنندگان کالا صورت نخواهد پذیرفت. نسبت به استرداد موقت معادل ۸۰ درصد مالیات و عوارض ارزش افزوده مندرج در صورتحساب ارائه شده به طور علی الحساب اقدام نمایند. دوباره مورد تاکید می‌باشد.

شایان ذکر است به منظور تسریع در استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده به صادرکنندگان طبق نامه شماره ۲۶۰.۱۲۵/ د مورخ ۱۳۹۷.۰۱.۲۱ کل مبلغ مالیات و عوارض ارزش افزوده استرداد شده به صادرکنندگان کالا، اعم از مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداختی بابت خرید کالا از مودیان مشمول آن استان و یا سایر استانها پس از انجام بررسی‌های لازم و تایید آن توسط دفتر حسابداری، وصول و استرداد مالیاتی، از محل منابع متمرکز به حساب اداره کل امور مالیاتی متقاضی منظور خواهد شد. مدیران کل محترم امور مالیاتی مسئول حسن اجرای مقررات مذکور می‌باشند.

استرداد-مالیات

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر