|
کدخبر: 306152

داعش ۶ شهروند سوری را کشت

منابع خبری از کشته شدن شش سوری به دست عناصر داعش در دیرالزور و همچنین درگیری‌های شدید میان مزدوران وابسته به آمریکا و ترکیه در حومه حلب خبر دادند.

بین‌الملل داعش ۶ شهروند سوری را کشت

خبرنگار شبکه المیادین در سوریه اعلام کرد که عناصر تروریستی داعش امروز (یکشنبه) شش تن از اعضای قبیله «البوسرایا» را به قتل رساندند.

طبق این گزارش، عناصر داعش این اعضای قبیله البوسرایا را که در صحرای «الشولا» در حومه دیرالزور درحال چرای دام‌هایشان بودند محاصره کرده و آنها را به قتل رساندند.

خبرنگار المیادین همچنین از شکل گیری درگیری میان شبه‌نظامیان وابسته به آمریکا و ترکیه در حومه حلب خبر داده است.

وی در این باره اعلام کرد که درگیری‌هایی میان شبه‌نظامیان گروه موسوم به «ارتش ملی» وابسته به ترکیه و شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) مورد حمایت آمریکا در روستای «ام جلود» در غرب شهر منبج واقع در حومه شرقی استان حلب شکل گرفته است.

وی همچنین گزارش داد که درحال حاضر جبهه‌های حومه شمالی حلب شاهد درگیری‌های شدید میان عناصر دو گروه مذکور است و این درگیری‌ها پس از هدف قرار دادن ایست بازرسی منطقه «الشط» در جنوب اعزاز توسط شبه نظامیان قسد شکل گرفت.

شبه نظامیان قسد با حمله به مناطق مذکور در تلاش هستند تا کنترل مناطق حومه شرقی دیرالزور را به دست بگیرند؛ چراکه طی درگیری‌های روزهای اخیر میان آنها و قبایل محلی و عشایر، نیروهای عشایر موفق شدند شبه نظامیان وابسته به آمریکا را از مناطق «الکشکیه»، «ابوحمام» و «غرانیج» بیرون کنند و کنترل تعدادی از مقرهای آنها را در مناطق «الشعفه» و «شنان» به دست بگیرند.

پیشتر فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه خاطرنشان کرده بود که دولت این کشور از قبایل عرب در حومه استان مرزی دیرالزور در شرق این کشور در نبردشان با قسد و مبارزه برای رهایی از تروریسم دولتی آمریکا حمایت می‌کند.

چند روزی است که درگیری‌ها میان نیروهای دموکراتیک سوریه و افراد مسلح شورای نظامی دیرالزور و عشایر در اطراف شهرک «ذیبان» در مجاورت میدان نفتی العمر شدت گرفته است.

درگیری‌ها میان قسد و شورای نظامی و عشایر در دیرالزور پس از آن آغاز شد که نیروهای قسد «احمد الخبیل» مشهور به ابوخوله، رئیس شورای نظامی دیرالزور و از فرماندهان ارشد قبایل مسلح را بازداشت کردند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها