|
کدخبر: 299058

احضار سفیر سوئد در عربستان

وزارت خارجه عربستان سعودی از احضار سفیر سوئد در ریاض به این وزارتخانه در اعتراض به اهانت به قرآن در این کشور خبر داد.

بین‌الملل احضار سفیر سوئد در عربستان

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور سفیر سوئد در ریاض را در اعتراض به قرآن سوزی در استکهلم تحت حمایت نیروهای پلیس سوئد احضار کرد.

وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه صادر شده در ۲۹ ژوئن، که در آن عربستان سعودی آتش زدن یک نسخه از قرآن کریم توسط یک افراط گرا را محکوم کرده بود، این وزارتخانه سفیر سوئد در ریاض را احضار و مراتب اعتراض عربستان از این اقدام ننگین را به وی ابلاغ کرد.

طبق این بیانیه، وزارت خارجه عربستان همچنین از دولت سوئد خواست تمام اقداماتی را که مستقیماً با تلاش‌های بین‌المللی در جهت گسترش ارزش‌های همزیستی، میانه‌روی و رد افراط‌گرایی در تضاد است، متوقف کند.

این درحالی است که دولت سوئد نیز در نتیجه اعتراضات جهانی به این اقدام، یکشنبه شب ناگزیر به محکوم کردن آن شد.

پیش از عربستان چندین کشور عربی دیگر نیز سفیر سوئد را احضار کرده بودند. عصر روز چهارشنبه، یک فرد افراطی به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید. وی پس از آنکه پلیس این کشور مجوزی را برای برگزاری تظاهرات ضداسلامی صادر کرد، این جنایت را مرتکب شد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها