|
کدخبر: 293416

حمایت بایدن از رقبای اردوغان

یکی از اعضای حزب عدالت و توسعه ترکیه در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» ضمن تاکید بر سرنوشت‌ساز بودن این دوره از انتخابات ریاست‌ جمهوری کشورش، تصریح کرد که رئیس‌جمهور آمریکا از رقبای «رجب طیب اردوغان» حمایت می‌کند.

 «احمد حمدی چاملی» نماینده حزب عدالت و توسعه در مصاحبه با شبکه المیادین، ضمن اشاره به نقش نیروهای خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه گفت که انتخابات کنونی  مهم‌ترین انتخابات در تاریخ این کشور است و سرنوشت ساز خواهد بود.

در گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» آمده است: چاملی «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا را به حمایت از مخالفان «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور فعلی ترکیه در انتخابات آتی متهم کرد.

او در ادامه می‌گوید: در سفرهای میدانی خود متوجه شده است که آرای حزب عدالت و توسعه مدام در حال افزایش است. اتهامات مطرح شده از سوی حزب جمهوری خلق علیه حزب عدالت و توسعه «نادرست است و قلیچداراوغلو باید از بیان آن‌ها خجالت بکشد».

این نماینده ترکیه‌ای با اذعان به اینکه «ترکیه اکنون در دموکراتیک‌ترین مرحله تاریخ جمهوری به سر می‌برد»، خاطرنشان کرد: «این انتخابات را می‌توان انتخاباتی ائتلافی توصیف کرد و شهروندان باید در قبال آن مواضع ملی داشته باشند».

منبع: فردا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها