|
کدخبر: 293039

پاسخ مهم طالبان به روسیه

طالبان به اظهارات وزیر دفاع روسیه مبنی بر گسترش تروریسم از افغانستان واکنش نشان داده و آن‌ را رد کرده‌اند. آن‌ها در مقابل، اتباع کشورهای منطقه را عامل ناامنی در افغانستان معرفی کرده‌اند.

بین‌الملل پاسخ مهم طالبان به روسیه

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان با انتشار اعلامیه‌ای در واکنش به اظهارات اخیر سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفته: «امارت اسلامی» افغانستان اظهارات شویگو مبنی بر اینکه که گروه‌های مسلح از افغانستان امنیت کشورهای آسیای میانه را با تهدید بزرگ متوجه می‌سازند، رد می‌کند.

در اعلامیه سخنگوی طالبان آمده است: «امارت اسلامی» نه تنها پس از سال‌ها جنگ، امنیت و ثبات را در افغانستان تحکیم بخشیده؛ بلکه امنیت و ثبات در منطقه را ممد سیاست اقتصادمحور خارجی خویش می‌داند و به هیچ عنوان نمی‌خواهد تهدیدات امنیتی وجود داشته باشد.

مجاهد تاکید کرده که طالبان نمی‌خواهند تهدیدهای امنیتی در افغانستان موجود باشد.

طالبان مدعی شده‌اند که به هیچ فرد و گروهی اجازه نمی‌دهند که از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده کنند؛ اما از کشورهای دیگر نیز توقع دارند که به شهروندان‌شان اجازه ندهند تا در رویدادهای ویرانگر در افغانستان نقش داشته‌ باشند.

بنا بر ادعای طالبان، بیش‌تر رویدادهای اخیر تروریستی در افغانستان از سوی شهروندان کشورهای منطقه راه‌اندازی شده است.

این در حالی است  که سرگئی شویگو در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری‌ شانگهای در دهلی‌نو، پایتخت هند که اواخر هفته گذشته برگزار شد گفت که گروه‌هایی مثل القاعده و داعش، در نظر دارند تا نفوذ خود در این کشورها را بیش‌تر سازند.

وزیر دفاع روسیه بر نیاز به تدابیر جدید امنیتی تاکید کرد و برای جلوگیری از حضور آمریکا در منطقه، خواستار تقویت نیروی جنگی کشورهای آسیای‌ میانه شده است.

او هشدار داد که «گروه‌های تروریستی» فعال در افغانستان، فعالیت‌های‌شان را در کشورهای آسیای میانه گسترش داده‌اند.

حکومت طالبان پیش از این، این‌گونه اظهارات را رد کرده و با تاکید بر مبارزه جدی با داعش گفته‌اند که اجازه نمی‌دهند از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها