|
کدخبر: 260939

آخرین مهلت ثبت‌نام‌کنندگان حج

سازمان حج و زیارت به متقاضیان حج تمتع که برای ثبت‌نام فراخوان شده‌اند فقط تا پایان امروز مهلت داد.

مشمولان واجد شرایط حج تمتع ۱۴۰۱ که در سال ۹۹ نام نویسی کرده و ضوابط تعیین شده را دارا بوده اند، و در مرحله اول فراخوان شده اند  فقط تا پایان امروز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ فرصت دارند تا در سامانه رزرو، نام نویسی کنند.

این سازمان درحالی‌که از روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه ثبت‌نام کاروان‌های حج امسال را آغاز کرده است، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تاکنون حدود  ۹۲ درصد ظرفیت کاروان‌ها تکمیل شده است و متقاضیان  با ورود به سامانه رزرو به آدرس tamatoreserve.haj.ir همچنان می‌توانند برای ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع امسال اقدام کنند.

واجدین شرایط شامل ثبت‌نامی‌های کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ که متولد ۱۳۳۶/۰۴/۱۰ و بعد از آن هستند و تاریخ اولیه ثبت‌نام آن‌ها  قبل از ۲۲ خرداد ماه ۸۶  باشد و تاکنون به سامانه مذکور مراجعه نکرده‌اند، فقط تا پایان وقت یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه فرصت نام‌نویسی دارند.

سازمان حج و زیارت تاکید کرد با پایان این مهلت،  برای تکمیل ظرفیت کاروان‌ها متناسب با سهم هر استان، از سایر اولویت‌ها و  واجدان شرایط  دعوت می‌شود و ثبت‌نام تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها ادامه دارد و متقاضیان جدید در محدوده استان خود می‌توانند نسبت به انتخاب کاروان، (صرفا) در ظرفیت ‌ای خالی آن استان اقدام کنند. بدیهی است با تکمیل ظرفیت ثبت‌نام متوقف می‌شود.

سهمیه حج ایران امسال حدود ۳۹ هزار و ۶۰۰ نفر است. هزینه‌ای که سازمان حج و زیارت برای حج تمتع امسال اعلام کرده در کمترین حالت ۳۴ میلیون و ۳۴۱ هزار تومان و در بالاترین سطح ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر