|
کدخبر: 251851

دفاع جانانه چین از روسیه/ لاوروف روابط مسکو و پکن را ستود

وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که روابط روسیه و چین در مستحکم ترین سطح خود قرار دارد.

بین‌الملل دفاع جانانه چین از روسیه/ لاوروف روابط مسکو و پکن را ستود

این اظهارات را که به نظر می رسد در پاسخ به سوالات خبرنگاران صربستانی بیان کرده باشد، در پی موضع ثابت پکن مطرح کرده است که تاکنون با تحریم های غربی ها همراهی نکرده است.

به نوشته رویترز، پکن ضمن پرهیز از محکومیت اقدام های مسکو در اوکراین، بارها مخالفت خود را با تحریم های غرب علیه روسیه اعلام و پافشاری کرده است که روابط عادی اقتصادی و مراودات تجاری با همسایه اش را حفظ خواهد کرد.

پیشتر کین گانگ سفیر چین در واشنگتن برخی شایعات و اخبار رسانه‌ها مبنی بر ارسال تسلیحات و کمک نظامی پکن به روسیه رد کرده بود.

این دیپلمات چینی تاکید کرد: ما هیچ گونه کمک نظامی و ارسال تسلیحات و مهمات به طرفین درگیری نداریم. آنچه پکن انجام می دهد، ارسال غذا، دارو، کیسه خواب و شیر خشک است.

وی در خصوص موضع کشورش نسبت به بحران اوکراین تصریح کرد: ما مخالف جنگ هستیم و هرکاری برای تنش زدایی این بحران انجام خواهیم داد.   

سفیر چین در واشنگتن در واکنش به اظهارات سرگئی لاوروف در مورد اینکه مسکو و پکن بخاطر مساله اوکراین به هم نزدیکتر می شوند، بیان کرد که دو کشور ۴ هزار کیلومتر مرز و منافع مشترک بسیاری دارند و این روابط با پکن یک موقعیت خاص به چین در عرصه بین الملل برای مذاکرات صلح می دهد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها