|
کدخبر: 217614

حراج ۱۰ میلیون دلار توسط بانک مرکزی در بازار آزاد

دولت موقت طالبان در افغانستان به منظور جلوگیری از سقوط ارزش ارز رایج این کشور (افغانی)، گفت که ۱۰ میلیون دلار را در بازار آزاد امروز (سه‌شنبه) به مزایده گذاشت.

بانک مرکزی افغانستان در بیانیه‌ای از بانک‌های خصوصی و تاجران بازار "فارکس" خواست در این مزایده شرکت کنند. به گفته بانک مرکزی افغانستان، افغان‌ها در ازای "افغانی"، که واحد پول این کشور است، دلار دریافت می‌کنند.

بانک مرکزی از بانک‌های واجد شرایط و دلالان ارز برای شرکت در مزایده دعوت کرده است.

بانک مرکزی اعلام کرد: به هموطنان اطمینان می‌دهیم که به زودی عملکرد سیستم بانکی کشور به حالت عادی باز می‌گردد و ثبات افغانی حفظ خواهد شد.

ارزش "افغانی" در برابر دلار آمریکا، به پایین‌ترین حد خود در دو دهه اخیر رسیده است و یک دلار، به اندازه ۹۵ افغانی ارزش دارد.

دیده‌بان حقوق بشر، چندی پیش خواستار تسهیل تحریم‌های وضع شده علیه افغانستان شد. این سازمان، سازمان ملل متحد و موسسات مالی بین المللی را به تعدیل تحریم‌هایی ترغیب کرد که بر بخش‌های اقتصادی و سیستم بانکداری این کشور اثرگذار است.

جان سیفتون، مدیر بخش حمایت آسیا در سازمان دیده‌بان حقوق بشر، اقتصاد و خدمات اجتماعی افغانستان در حال سقوط است و همین حالا هم بسیاری از افغان‌ها در سراسر این کشور از سوءتغذیه حاد رنج می‌برند.


 

منبع: ایسنا

ارسال نظر