|
کدخبر: 215154

حمله سایبری هکرها به ۹ سازمان حساس امریکا

شبکه سی ان ان آمریکا از هک شدن ۹ سازمان در بخش های حساس و حیاتی ایالات متحده از جمله دفاع، انرژی و بهداشت خبر داد.

مطابق یافته های شرکت امنیتی «پالو آلتو نتورکس» (Palo Alto Networks)، هکرها به ۹ سازمان در بخش‌های دفاع، انرژی، بهداشت، فناوری و آموزش نفوذ کرده ‌اند و حداقل یکی از این سازمان‌ها در آمریکا است.

محققان امنیت سایبری با کمک آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) در حال افشای تلاش‌های مداوم این هکرهای ناشناس برای سرقت داده‌های کلیدی از پیمانکاران دفاعی ایالات متحده و سایر اهداف حساس، هستند.

مقامات NSA و آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا (CISA) در حال ردیابی این حملات هستند. بخشی از NSA که مسئول کاهش تهدیدات سایبری خارجی برضد پایگاه صنعتی دفاعی آمریکا است، در همین زمینه تحلیلی را در گزارش پالو آلتو نتورکس ارائه داده است.

«رایان اولسون» یکی از مدیران ارشد پالو آلتو نتورکس در گفتگو با سی ‌ان ‌ان گفت: در این مورد، هکرها رمز عبور برخی از سازمان‌های هدف قرار گرفته شده را با هدف حفظ دسترسی طولانی‌ مدت به آن شبکه ‌ها، سرقت کرده‌اند. 

وی در ادامه گفت که نفوذگران از این طریق می توانند در موقعیت مناسبی قرار گیرند تا داده های حساس ارسال شده از طریق ایمیل یا ذخیره شده در سیستم های رایانه ای را تا زمانی که از شبکه خارج شوند، رهگیری کنند.

اولسون همچنین گفت که ۹ سازمان تایید شده این حملات هکری، اولویت اول اهداف این هکرها بوده اند و او انتظار دارد که هک شدن سازمان ها و زیرساخت های دیگری نیز مشخص شود.

هنوز مشخص نیست که چه کسی پشت این اقدامات است، اما پالو آلتو نتورکس مدعی است برخی از تاکتیک‌ها و ابزارهای مهاجمان، مشابه تاکتیک‌های که یک گروه هکری چینی است.

همزمان NSA و CISA از اظهار نظر در مورد هویت هکرها خودداری کرده اند. گفته می شود که پیمانکاران دفاعی آمریکا با گنجینه ای از اسرار مرتبط با امنیت ملی این کشور که در اختیار دارند، از اهداف اصلی هکرها محسوب می شوند.

خبر نفوذ هکرها به زیرساخت های دفاعی و حساس ایالات متحده در حالی منتشر می شود که رژیم صهیونیستی نیز اخیرا هدف حملات گروهای هکری موسوم به «عصای موسی» و «سایه سیاه» قرار گرفته است که طی این حملات، اطلاعات و پایگاه های داده بسیاری از شرکت های و زیرساخت های حیاتی این رژیم به دست این هکرها افتاده و برخی از این اطلاعات نیز توسط آنها منتشر شده است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها