|
کدخبر: 211440

استفاده بن سلمان از یک انگشتر سمی برای ترور + جزییات

یک مقام ارشد امنیتی سابق سعودی برای اولین بار از زمان فرارش از عربستان در سال ۲۰۱۷ سکوت خود را شکست و حقایق زیادی درباره آل سعود فاش کرد.

بین‌الملل استفاده بن سلمان از یک انگشتر سمی برای ترور + جزییات

سعد الجبری یکی از مقامات ارشد امنیتی سابق عربستان ضمن توصیف محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی به‌عنوان یک بیمار روانی و قاتل فاش کرد که وی قصد ترور پادشاه پیشین سعودی را داشته است.

وی که هم‌اکنون در کانادا به سر می‌برد در مصاحبه با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه «سی بی اس نیوز» فاش کرد که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی قبل از آنکه پدرش «سلمان بن عبدالعزیز» بعنوان پادشاه تاجگذاری کند، به دنبال قتل «عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» معروف به ملک عبدالله پادشاه وقت عربستان سعودی بوده است.

این مقام ارشد امنیتی سابق سعودی برای اولین بار از زمان فرارش در سال ۲۰۱۷ سکوت خود را شکست و حقایق زیادی درباره آل سعود فاش کرد.

سعد الجبری از جزئیات ملاقاتی در سال ۲۰۱۴ خبر داد که در آن شاهزاده بن سلمان به محمد بن نایف، رئیس وقت سازمان اطلاعات سعودی گفت: می‌خواهم ملک عبدالله را ترور کنم، من یک انگشتر سمی از روسیه دارم و کافی است که با او دست بدهم و کار تمام می‌شود

وی افزود: محمد بن سلمان بیمار روانی و بی رحم است و از گذشته درس عبرت نمی گیرد.

این مقام ارشد امنیتی سابق عربستان با اشاره به اینکه دو فایل از حرفهای محمد بن سلمان را در اختیار دارد که در آن ولیعهد کنونی عربستان از قصدش برای ترور عبدالله بن عبدالعزیز سخن گفته بود، افزود: محمد بن سلمان در برابر بن نایف افتخار می کرد که توان کشتن ملک عبدالله را دارد.

وقتی مجری از سعد الجبری پرسید: فکر می‌کنی محمد بن سلمان از تو می‌ترسد؟ جبری پاسخ داد: او از اطلاعاتی که دارم می‌ترسد و تا مرا مرده نبیند آرام نمی گیرد. من انتظار دارم روزی کشته شوم،

الجبری، ولیعهد سعودی را متهم کرد که در تلاش برای ترور وی تیمی را به کانادا فرستاده و دو فرزندش ساره و عمر را در عربستان بازداشت کرده است.

وی خواهان کمک آمریکا برای آزادی دو فرزندش شد و گفت: من از مردم آمریکا و دولت آن درخواست می‌کنم تا در نجات فرزندانم به من کمک کنند و زندگی آنها را بازگردانند.

این مقام سابق سعودی با اشاره به کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول در اکتبر ۲۰۱۸، گفت: من هشدار دریافت کردم که به هیچ مرکز دیپلماتیک سعودی در کانادا نزدیک نشوم و به کنسولگری یا سفارت عربستان نروم و وقتی من علت آن را پرسیدم؟ آنها گفتند که او را تکه تکه کردند و کشتند و تو در صدر فهرست ترور آنها قرار داری.

الجبری اتهامات اختلاس را رد کرد و گفت: من دو دهه از نزدیک به خاندان سلطنتی، ۳ پادشاه و ۴ ولیعهد خدمت کرده‌ام و آنها با من بسیار مهربان و بسیار سخاوتمند بودند، این یک رسم است که خاندان سلطنتی از افراد نزدیک به خود مراقبت می‌کنند.

الجبری در ادامه به درخواست بن سلمان از او برای ربودن شاهزادگان سعودی مخالف او در اروپا اشاره کرد و اینکه وی با این درخواست مخالفت کرده است و بن سلمان از آن هنگام به آدمهای خود روی آورده است.

وی افزود: آدمهای محمد بن سلمان جنایتکار هستند و به دنبال رسیدن به هدف خود از هر راهی هستند.

وی گریزی هم به ماجرای ربودن سعد حریری نخست وزیر اسبق لبنان از سوی محمد بن سلمان زد.

الجبری درباره یمن هم گفت: محمد بن سلمان در جنگ علیه یمن هزاران غیرنظامی را کشته و سازمان هایی مانند دیده بان حقوق بشر آنرا جنایت جنگی محسوب می کنند. این قاتل دست به کشتار و جنایاتی زده است.

وی افزود: فایل ویدئویی ضبط کرده ام که حاوی اسرار و اطلاعات زیادی است و در صورتی که هدف سوء قصد تروریستی واقع شوم، آنرا فاش خواهم کرد.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها