|
کدخبر: 200343

کارمندان زن فرودگاه کابل بعد از استقرار طالبان+ عکس

در حالی که از ورود زنان کارمند در برخی ادارات و نهادهای افغانستان پس از حضور نزیک به یک ماه از حضور طالبان در کابل، جلوگیری شده، برخی از زنان شاغل در فرودگاه کابل امروز به محل کار خود بازگشتند.

بین‌الملل کارمندان زن فرودگاه کابل بعد از استقرار طالبان+ عکس

کمتر از یک ماه پس از ورود طالبان به پایتخت افغانستان، برخی از کارمندان زن تصمیم گرفتند تا به محل کار خود در فرودگاه کابل باز گردند.

در حالی که طالبان می‌گویند زنان باید برای امنیت خود در خانه بمانند، خطرات بسیار واضح بود، اما آنها احساس کردند برای تامین مخارج خود باید به محل کار خود بازگردند.

از بیش از ۸۰ زن که قبل از سقوط کابل در ۱۵ آگوست به‌دست طالبان در فرودگاه کار می‌کردند، فقط ۱۲ نفر به کار خود بازگشتند.

اما آنها از معدود زنانی هستند که در پایتخت اجازه بازگشت به سر کار را دارند. طالبان به بیشتر زنان گفته‌اند که تا اطلاع ثانوی به محل کار خود باز نگردند.

کارمندان زن فرودگاه کابل به محل کار خود بازگشتند

حقوق زنان در افغانستان تحت حکومت طالبان در سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ به شدت محدود شد، اما از زمان بازگشت به قدرت این گروه ادعا می‌کند که در این زمینه افراط نخواهند کرد.

به گفته مقامات آموزش طالبان، زنان تا زمانی که کلاس‌ها از نظر جنسیت جدا شده یا حداقل با پرده تقسیم شوند مجاز به تحصیل در دانشگاه خواهند بود، اما باید روپوش پوشیده و روی صورت نقاب بپوشند.

با این وجود آلیسن دیویدیان نماینده زنان سازمان ملل متحد در افغانستان به روز چهارشنبه هشدار داد که طالبان از وعده خود برای احترام به حقوق زنان افغان غافل شده‌اند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها