|
کدخبر: 188538

ترامپ ۲۰۲۴ می آید

مایکل ولف، روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی و نویسنده کتاب پرفروش «آتش و خشم» ضمن تشریح دیدار اخیر خود با دونالد ترامپ، ابراز اطمینان کرد که وی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ کاندیدا خواهد شود.

بین‌الملل ترامپ ۲۰۲۴ می آید

مایکل وُلف، روزنامه‌نگار و نویسنده ۳ کتاب درباره ریاست‌جمهوری ترامپ در مطلبی برای روزنامه نیویورک‌تایمز با عنوان «چرا من مطمئن هستم که ترامپ در سال ۲۰۲۴ کاندیدای ریاست جمهوری می‌شود؟» اطمینان داد که دونالد ترامپ قرار است برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ کاندیدا شود.

نویسنده کتاب مشهور «آتش و خشم؛ درون کاخ سفید ترامپ» که ۲ کتاب انتقادی دیگر نیز درباره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ منتشر کرده است، در این مقاله برای روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت: نوشتن سه کتاب در طی چهار سال در مورد دونالد ترامپ غوطه وری در وسواس و تصمیمات وی را به همراه داشته است. به همین دلیل است که من این را واضح می دانم: دونالد ترامپ دوباره نامزد ریاست جمهوری خواهد شد.

در بهار امسال، در یکی دیگر از پیشنهادات او برای توجه اجباری –فارغ از خوب یا بد بودن آن- او برای مصاحبه و شام میزبان من در مار-ا-لاگو بود؛ حتی بعد از اینکه من دو کتاب ناخوشایند درباره او نوشته بودم که سعی کرد جلوی انتشار یکی از آن‌ها را بگیرد.

بعد از شام ، من در مورد برنامه های او برای یک کتابخانه ریاست جمهوری، پروژه بازنشستگی سنتی و طرح افزایش سرمایه روسای جمهور سابق سوال کردم. در چهره غیرقابل خواندنش، انفجاری از سردرگمی وجود داشت، و سپس عصبانیتی که ناشی از آنچه که به نظر می رسید می‌خواهم بگویم –مبنی بر این که زمان حضور او در دفتر گذشته است- در حال برانگیخته شدن بود.

وی با غرولند گفت: راه ندارد، هیچ راهی، به هیچ وجه راه ندارد (حرفش را هم نزن).

مخمصه هویتی ترامپ

این یک مخمصه هویتی و موجودیتی است: او بدون ادعای ریاست جمهوری نمی تواند دونالد ترامپ باشد. اگر پادشاهی هم در گذشته و هم بطور بالقوه در آینده نباشد، او نمی تواند توجه و ارادت حزب جمهوریخواه را جلب کند و اساساً چرا او هیچوقت از این کار منصرف شود؟ در واقع ، به نظر می رسید که وقتی دقیقاً وارد لابی مار-ا-لاگو شدم به لحاظ استراتژیک نشسته بودم تا بتوانم نظاره‌گر و شنونده تلاش های یک هیئت جمهوری خواه در برابر آقای ترامپ و سلطه انکارآمیز وی بر آنها باشم.

بعد از اندکی مکالمه او با من در مورد تحقیر او نسبت به هر جمهوری خواهی که در ارادت نسبت به او کمتر از حد مطلق باشد صحبت کرد - به هر حال او قدرت شکستن افرادی را که از آن زمان او را ناامید کرده اند (مانند سناتور میچ مک کانل و قاضی برت کاوانو) ، داشته است.

به نظر می رسید او نه تنها پارانویای چندانی در مورد چالش های پیش روی خود ندارد، بلکه جنگجویانه بود، و از صحبت درباره تلافی‌های بالقوه آینده‌اش لذت می برد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور چهل‌وپنجم آمریکا

او بارها و بارها با دلخوری از کینه خود نسبت به معاونش مایک پنس سخن گفت که وی در مورد بلندپروازی های سیاسی خود بیشتر در معرض دید عموم قرار گرفته است. به زعم خود این آقای پنس است که در ژانویه ریاست جلسه در سنا را بر عهده داشت، و با امتناع از لغو شمارش آرای الکترال، "دزدی" را تأیید کرد. من معتقدم که او حتی فقط برای جلوگیری از موفقیت مردانی که از نظر او کمک کردند تا ریاست جمهوری را از دستش بگیرند، دوباره کاندیدا خواهد شد.

گزارش هایی که افرادی از بال غربی و اعضای دولت وی از پذیرفتن ایده "دزدی" امتناع می کنند، فقط خشم و عزم وی را برای مجازات همه آن‌ها تقویت می کند؛ همانطور که او به من گفت «برخی از افراد بسیار ضعیف که برای من کار کرده اند اما در اینده برنده نخواهند شد».

ترامپ و پنس

فرماندار رون دسانتیس از فلوریدا به یکی دیگر از سوالات مکرر باشگاه گلف آقای ترامپ در بدمینستر ، نیوجرسی تبدیل شده است ، جایی که رئیس جمهور سابق تابستان را به دور از گرمای فلوریدا می گذراند. بسیاری از اعضای جهان ترامپ بر این باورند که آقای دسانتیس ، که در یک نظر سنجی CPAC در ماه دوم به جای آقای ترامپ به پیشتاز تبدیل شد ، ممکن است به طور باورنکردنی نامزد ۲۰۲۴ شود حتی اگر آقای ترامپ هم نامزد شود. این ایده که آقای دسانتیس -که آقای ترامپ معتقد است با حمایت او به این جایگاه رسیده است- ممکن است وابستگی و التزام به آقای ترامپ را نپذیرد ، از نظر ترامپ یک توهین شخصی است که باید برطرف شود. آقای ترامپ درخواست فرماندار مبنی بر به تعویق انداختن راهپیمایی فلوریدا پس از فروریختن ساختمان سرفساید را آشکارا نادیده گرفت. این یک پیام روشن به همراه داشت: فرماندار رئیس او نیست.

ادامه کار آقای مک کانل ، که آقای ترامپ از زمانی که سناتور به پیروزی جو بایدن اعتراف کرده، با او سر جنگ داشته است ، یک کار ناتمام است. دستیاران ترامپ معتقدند این دو احتمالاً دیگر هرگز صحبت نخواهند کرد. جنگ علیه آقای مک کانل جنگی است درباره اینکه چه کسی حزب جمهوریخواه را کنترل می کند - اگر این فرد آقای ترامپ باشد ، یعنی اینکه حزب جمهوری‌خواه ترامپ نمی تواند شامل آقای مک کانل باشد. اگر نامزدها به دلیل تأییدهای وی پیروز شوند ، در نتیجه آقای ترامپ خود را به عنوان برنده نهایی و نامزد اصلی اجتناب ناپذیر معرفی می کند، و مطمئناً این دیگر حزب او خواهد بود.

آقای ترامپ، که بازوی سیاسی وی در انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۱۸ به برکناری برخی دشمنان جمهوری خواهش از سمت‌هایی که داشتند کمک کرد ، در مورد اخراج آقای مک کانل به قدرت اطمینان دارد. شک دارم او به این واقعیت توجه داشته باشد که آقای مک کانل برای یک دوره شش ساله مجدداً انتخاب شده و احتمال معقولی دارد که دوباره رهبر اکثریت سنا شود.

منطق بیرحمانه حزب جمهوری‌خواه، پیش و پس از ترامپ

بسیاری از دموکرات ها معتقدند که پیگیری قانونی تخلفات مشاغل خانوادگی رئیس جمهور سابق در نیویورک و سایر پرونده ها ، از جمله تحقیق در مورد تلاش وی برای لغو نتایج انتخابات در جورجیا ، می تواند آینده سیاسی وی را به طور جدی مختل کند. اما در منطق آقای ترامپ ، این مسئله برعکس خواهد بود: کاندیداتوری برای ریاست جمهوری بهترین راه برای به چالش کشیدن مستقیم دادستان ها است.

آقای ترامپ همچنین معتقد است که او یک گلوله جادویی دارد. در گفتار، وی مطمئن است که در سال ۲۰۲۲ با طراحی وی برای نامزدهای انتخاباتی جمهوری‌خواهان، این حزب اکثریت کنگره را پس می گیرند. و در واقع، این ممکن است درست باشد.

هاکستریسم کلاسیک ترامپ با کلیدواژه «سرقت»

اما شاید مهمترین موضوع، هاکستریسم کلاسیک (فروش محصول با استفاده از معرکه‌گیری و کارهای نمایشی) وی باشد که با یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد (U.S.P)‌ سینوپتیک تکمیل می‌شود. در سال ۲۰۱۶ این محصول، «دیوار مرزی» بود. برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ وی پیشنهاد دیگری در دسترس خواهد داشت: فریادی خشمگین و ساده درباره «سرقت انتخابات».

برای دموکرات ها ، که وی را در مارآلاگو در تبعید، محروم از سیستم عامل‌های اصلی در شبکه‌های اجتماعی، و در مواجهه با دادستان های مصمم می بینند، آینده او اگر رقت انگیز نباشد، پررنگ است. اما او دونالد ترامپ است، و همیشه آماده است تا سخت تر از آن ضربه‌ای که خورده، واکنش نشان دهد، هر کسی را به جز خودش سرزنش کند، و هر صدای انحرافی را حذف کند تا تمام توجه موجود را خود به دست بگیرید.

منبع: اقتصاد نیوز

  • ناشناس ارسالی در

    فقط جنتی رئیس‌جمهور بشه چی میشه

ارسال نظر