|
کدخبر: 169820

خبر خوش عراقچی درباره موافقت با رفع برخی از تحریم ها +جزییات

معاون سیاسی وزیر خارجه گفت: موافقت با خروج نام اکثریت افراد و نهادها از فهرست تحریم‌ها صورت گرفته اما دیگرانی هنوز به دلایل مختلف در فهرست وجود دارند و مذاکره ما برای این کار ادامه دارد.

بین‌الملل خبر خوش عراقچی درباره موافقت با رفع برخی از تحریم ها +جزییات

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه عصر امروز (شنبه) پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام اظهار کرد: این دور از رایزنی‌ها، دور سوم مذاکرات در وین بود که انجام شد. امروز تصمیم گرفتیم توقفی برای جمع بندی درباره بحث‌های صورت گرفته در پایتخت‌ها بدهیم. مذاکرات در سطوح و قالب‌های مختلف برگزار شده و بسیار فشرده بود.

عراقچی گفت: می‌توانم بگویم که مباحث هم در حوزه‌های مورد اختلاف و هم در حوزه‌های مورد توافق به یک پختگی رسیده است. بحث‌ها روشن‌تر، فاصله‌ها دقیق‌تر و اختلاف‌ها شفاف‌تر شده است.

وی افزود: ما هم در حوزه هسته‌ای و هم در حوزه تحریم‌ها نکات ریز فنی و جزئیاتی داریم که باید بر روی آنها بحث و بررسی صورت بگیرد. در بسیاری از موارد نقاط مشترک و در برخی موارد نقاط اختلاف وجود دارد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: در نتیجه رایزنی‌های انجام گرفته نقاط اختلاف روشن‌تر شده است. در برخی حوزه‌ها وارد نگارش متن شدیم و این جایی است که کار خیلی آهسته صورت می‌گیرد. کار روی متن دقت خود را می‌طلبد و با توجه به اینکه برخی موضوعات کماکان مورد اختلاف است کار به آهستگی پیش می‌رود. در عین حال روند رو به جلو است اگرچه آهسته است.

عراقچی گفت: موافقت با خروج نام اکثریت افراد، اشخاص و نهادها از فهرست تحریم‌ها صورت گرفته اما دیگرانی هستند که هنوز به دلایل مختلف در فهرست وجود دارند و مذاکره ما برای این قسمت از کار هنوز ادامه دارد.

وی گفت: خواسته‌های ما، مبتنی بر مواضع قطعی نظام باید تأمین شود.

 

منبع: مهر

ارسال نظر