|
کدخبر: 164211

گشت زنی بالگرد ناشناس در اطراف کشتی ایرانی

کشتی ایرانی ساویز سه‌شنبه هفدهم فروردین در دریای سرخ دچار سانحه شد.

بین‌الملل گشت زنی بالگرد ناشناس در اطراف کشتی ایرانی

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته بود «کشتی تجاری ساویز در نزدیکی سواحل کشور جیبوتی بر اثر انفجاری که منشاء و شیوه شکل‌گیری آن در دست بررسی است دچار آسیب جزئی شده است.

یکی از کارکنان این کشتی به  گفته است: روز قبل از حادثه یک بالگرد ناشناس حدود ۱۰ دقیقه به گشت‌زنی در اطراف کشتی پرداخت. روز حادثه نیز حدود ۴ ساعت بعد از حمله، از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح دو شناور تندرو ناشناس در نزدیکی کشتی گشت‌زنی کردند. کشتی غیرنظامی ساویز برای برقراری امنیت و مقابله با دزدان دریایی در دریای سرخ و خلیج عدن مستقر بود.

نیویورک‌تایمز روز چهارشنبه به نقل از مقام امریکایی نوشت: رژیم‌صهیونیستی، امریکا را از حمله به کشتی ساویز مطلع کرده است. «بنی‌گانتس» در واکنش به این گزارش گفت: تل‌آویو هرجا لازم باشد ورود و از منافع امنیتی خود حفاظت می‌کند.

این رسانه در ادامه نوشته است: «با فضاسازی رسانه‌ای سعی شد بدون ارائه هیچ سندی ضمن متهم کردن ایران به حمله به شناورهای اسرائیلی، این شرارت اقدامی تلافی‌جویانه توصیف شود. در صورت نقش داشتن بالگرد ناشناس در پشتیبانی از حمله به کشتی ایرانی ساویز، احتمال دست داشتن یک کشور دیگر در این رخداد وجود دارد.»

منبع: ایسنا

ارسال نظر