|
کدخبر: 157845

ایران: آمریکا گام اول را بردارد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که برای بازگشت واشنگتن به برجام نیازی به مذاکره وجود ندارد و آمریکایی‌ها ابتدا باید به برجام برگردند سپس در نیز مذاکرات بنشینند.

بین‌الملل ایران: آمریکا گام اول را بردارد

،سعید خطیب زاده،سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه قطری الجزیره گفت:ممکن است که به تعهدات خود بازگردیم به شرط اینکه واشنگتن و کشورهای اروپایی به تعهدات خود پایبند باشند.

وی تاکید کرد:روند دیپلماتیک بهترین راه است و ما به هر ابتکار عملی پاسخ مناسب خواهیم داد.

خطیب زاده خاطرنشان کرد: نیازی به مذاکره برای بازگشت آمریکا به برجام وجود ندارد، واشنگتن ابتدا باید به برجام بازگردد سپس بر میز مذاکرات بنشیند. سیاست‌های آمریکا هیچ تغییری نکرده است، آمریکا خودش بدون اینکه با کسی مذاکره کند برجام را نقض کرد.

وی همچنین گفت:بعد از بازگشت آمریکا به برجام مذاکرات انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه خاطرنشان کرد حملاتی که در عراق اتفاق افتاد مشکوک است و نشانه‌هایی از دست داشتن طرف‌های خارجی مانند رژیم صهیونیستی وجود دارد.

وی در رابطه با یمن نیز گفت:از عربستان می‌خواهیم که تحریم‌های یمن را بردارد و به جنگ پایان دهد. تمام کشورها از جمله عربستان باید برای پایان دادن به مشکلات و جنگ یمن با یکدیگر همکاری کنند. ریشه مشکلات یمن تعرض عربستان سعودی و هم پیمانان آن است.

خطیب زاده گفت: ما خواستار گفت‌وگوی منطقه‌ای واقعی هستیم و عربستان نباید این مساله را تهدیدی برای خود بداند. اگر عربستان به حصر یمن پایان دهد جنگ نیز به پایان خواهد رسید. عربستان می‌تواند ابتکار عملی برای ایجاد راه حل در یمن مطرح کند و ما نیز تعامل مثبتی با این امر خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری تاکید کرد: روابط ما با عمان، قطر ‌و کویت متمایز است و روابط اقتصادی با امارات نیز خوب است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر