|
کدخبر: 144914

اظهار نظر جنجالی ترامپ درباره انتخابات آمریکا

رئیس‌جمهوری در حال کناره‌گیری امریکا در راستای تلاش‌هایش برای تحت فشار گذاشتن کنگره به منظور تغییر نتیجه آرای الکترال در نشست مشترک مجلس سنا و مجلس نمایندگان امریکا در تاریخ شش ژانویه ۲۰۲۱ یک سری توییت منتشر کرد.

بین‌الملل اظهار نظر جنجالی ترامپ درباره انتخابات آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری در حال کناره‌گیری امریکا در توییت‌هایی که در ۲۴ ساعت گذشته منتشر کرده بسیاری از ادعاهای معمول خود درباره تقلب در انتخابات را تکرار کرد.

وی در یکی از این توییت‌ها گفت: در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا تعداد آرا بسیار بیشتر از تعداد رای‌دهندگان بود. اجازه نمی‌دهیم این نمایش نادرست و تحریف شده از انتخابات امریکا پایدار بماند. این انتخاباتی بود که در آن تقلب شد آن هم به گونه‌ای که حتی در حد کشورهای جهان سومی نیز نبود. این اظهار نظر جنجالی باعث توجه دوباره مردم به نتایج انتخابات شد.

ترامپ به شدت در تلاش است تا جمهوری خواهان کنگره را وادار سازد تا در جریان نشست مشترک مجلس سنا و مجلس نمایندگان امریکا که به منظور شمارش آرای الکترال برگزار می‌شود، اعتراض کنند.

نشست مشترک هر دو مجلس کنگره در تاریخ شش ژانویه گام نهایی در روند تایید رسمی پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب امریکا بر دونالد ترامپ در آستانه برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری جدید در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها