|
کدخبر: 143523

ترس فرمانده نیروهای ترویست آمریکایی از درگیری با ایران

کنث مک‌کنزی، فرمانده نیروهای ترویست آمریکایی در منطقه غرب آسیا مدعی شده که واشنگتن به دنبال دامن زدن به تنش‌ها و درگیری با ایران نیست.

بین‌الملل ترس فرمانده نیروهای ترویست آمریکایی از درگیری با ایران

کنث مک‌کنزی ، فرمانده نیروهای ترویست آمریکایی در منطقه غرب آسیا مدعی شده که واشنگتن به دنبال دامن زدن به تنش‌ها و درگیری با ایران نیست.

مک‌کنزی در مصاحبه با ای‌بی‌سی‌نیوز گفت: «معتقدم که در برهه‌ای قرار داریم که خطرات بالا است. می‌خواهم روی این نکته کلیدی تأکید کنم: دنبال جنگ با ایران نیستیم.»

وی در ادامه همچنین تصریح کرد: «باور من این است که ایران هم در حال حاضر دنبال جنگ با ایالات متحده نیست.»

فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی درباره هدف قرار گرفتن سفارت آمریکا در بغداد هم اظهارنظر کرد. او گفت: «ما نگرانی خودمان را به دولت عراق انتقال دادیم. ما به دعوت آنها در آنجا هستیم. آنها مسئولیت دارند از ما محافظت کنند.»

رسانه‌های آمریکا چند روز پیش گزارش دادند واشنگتن دو فروند جت‌ بمب‌افکن «بوئینگ بی-۵۲ استراتوفورترس» را روانه منطقه کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بود هدف دولت «دونالد ترامپ» از ارسال ای بمب‌افکن‌ها تأکید بر تعهد آمریکا به منطقه خاورمیانه (غرب آسیا)، علی‌رغم خروج نیروهای این کشور از عراق و افغانستان است.

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام به اقدامات تحریک‌آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله ترور سپهبد «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است. 

این اقدامات بخشی از سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» است که ترامپ وعده داده بود اجرای آن تهران را به حضور بر سر میز مذاکره برای گفت‌وگو بر سر توافقی به جای «برجام» وادار خواهد کرد.

وعده‌های ترامپ در این خصوص ناکام ماند و او به همین دلیل، آماج حملاتی تند از سوی محافل سیاسی آمریکا قرار گرفت. منتقدان ترامپ از او به دلیل نداشتن راهبرد، افزایش بی‌مورد تنش‌ها با ایران و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش انتقاد کرده‌اند.

منبع: فارس

ارسال نظر