|
کدخبر: 139353

کیت تشخیص کرونای برگزیده معرفی شد

برگزیده جایزه مصطفی (ص) کیت تشخیص کووید۱۹ را که در سنگاپور تولید شده معرفی کرد.

جکی یینگ، دانشمند برگزیده جایزه مصطفی(ص) ۲۰۱۵ در حوزه فناوری نانو، طی سخنرانی خود در پنجمین نشست ایسا در خصوص آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام در مورد کیتهای تشخیص کرونا صحبت کرد.

جکی یینگ، در این نشست گفت: محصولات تولید شده در شرکت نوآور تشخیص آزمایشگاهی سنگاپور در سال ۲۰۱۷ از آژانس علوم، فناوری و تحقیقات (A*STAR) خارج شد و به پژوهش آزمایشگاهی (برون تنی) در زمینه سمیت دارویی و تولید محصولات پرداخت.

برگزیده جایزه مصطفی(ص) در خصوص کیت مدل مالتیپلکس آرتی-پی سی آرTEPAT ۱.۰ برای تشخیص ویروس کرونا گفت: کیت حاضر، امکان تشخیص سریع و اختصاصی RNA ویروس کرونای استخراج شده از نمونه‌های گرفته شده از حلق و بینی را با حساسیت بالا فراهم می‌کند.

یینگ اظهارکرد: این کیت می‌تواند در هر واکنش، ۶ رونوشت RNA ویروسی را با اطمینان بیش از ۹۵ درصد تشخیص دهد.

به گفته وی، این کیت تنها کیت تشخیصی در جهان است که با پوشش و حساسیت ۱۰۰ درصدی، تمام ژنومهای ویروس کرونا را شناسایی کند.

وی افزود: اعتبار سنجی بالینی این کیت حساسیت و دقت تشخیص ۱۰۰ درصدیِ بدون واکنش متقابل با گونه‌های غیر کرونا را نشان می‌دهد. نکته قابل توجه این کیت، تشخیص دو ژن اختصاصی RdRpP و M (پروتئین غشایی ویروس) است. این ویژگی، امکان تشخیص اختصاصی تر و با حساسیت بیشتر را فراهم می‌کند.

به گفته یینگ، این کیت درحال‌حاضر تحت بررسی سازمان بهداشت سنگاپور است و انتظار می‌رود ظرف دو هفته به تأیید برسد.

نشست آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام (EISA)، بستری است که زمینه فعالیت شرکت‌های متوسط و کوچکی که نیاز به توسعه کار و محصول خود دارند را با معرفی به سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند که در نشست امسال، تسهیل‌گران بنابر ارتباط صنایع و نوآوران حضور دارند.

پنجمین نشست ایسا با محوریت مراقبتهای بهداشتی پیشرفته و دستاوردهای پزشکی از ۱۰ تا ۱۷ آذرماه امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

منبع: مهر

ارسال نظر