|
کدخبر: 133151

نخستین زن تاریخ آمریکا که معاون رئیس جمهوری می‌شود

کامالا هریس که با حضور در کارزار انتخاباتی دموکرات‌ها نقشی انکارناپذیر در جذب آرای سیاهان و رنگین‌پوستان و پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا داشت، نخستین زن تاریخ آمریکاست که معاون رئیس جمهوری ایالات متحده می‌شود.

بین‌الملل نخستین زن تاریخ آمریکا که معاون رئیس جمهوری می‌شود

کامالا دوی هریس که از پدری آمریکایی-جاماییکایی و مادری هندی به دنیا آمده، در رقابتی نفسگیر و جذاب یار انتخاباتی جوزف بایدن شد و در رقابت‌ها و همایش‌های تبلیغاتی به ویژه در کالیفرنیا داشت؛ ایالتی که خودش سناتور آنجاست. بایدن در کالیفرنیا نزدیک ۹ میلیون (۶۵ درصد) رای آورد و هر ۵۵ رای الکترال آن را به حساب خود واریز کرد.

پدرش دانلد جی هریس، اقتصاددان و استاد دانشگاه معتبر استفنورد است و مادرش شیامالا گوپالان، دانشمند زیست‌پزشکی. کامالا ۵۶ ساله که در دانشگاه‌های هاوارد و کالیفرنیا درس خوانده، اولین زن و اولین زن دورگه رنگین‌پوست است که در مقام معاون رئیس جمهوری آمریکا وارد کاخ سفید می‌شود و از این نظر هم مانند باراک اوباما تاریخ‌ساز شده است.

آخرین بار چهار سال پیش بود که هیلاری کلینتن تلاش کرد نخستین رئیس جمهوری زن تاریخ آمریکا شود و با اینکه حدود سه میلیون رای بیشتر آورد، رقابت انتخابات ریاست جمهوری را در آرای الکترال به دانلد ترامپ باخت. پیش از هیلاری، خانم سارا پیلین در انتخابات ۲۰۰۸ یار و معاون جان مک‌کین فقید بود که انتخابات زا با اوباما و بایدن واگذار کردند.

تد کروز هم در انتخابات ۲۰۱۶ خانم کارلی فیورینا را معاون خود برگزید اما نتوانست از پس ترامپ برآید و اصلا نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری نشد. نکته جالب اینکه هریس خودش می‌خواست امسال نامزد دموکرات‌ها در انتخابات شود که چند ماه پیش از انتخاب بایدن، از رقابت کنار کشید یا کنار گذاشته شد تا در مقامی دیگر به کاخ سفید برسد.

منبع: همشهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها