|
کدخبر: 132918

حمله ترامپ به مقامات پنسیلوانیا

رئیس جمهوری آمریکا و نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر صحت انتخابات را زیر سوال برد و مقامات پنسیلوانیا را به نقض قانون اساسی متهم کرد.

بین‌الملل حمله ترامپ به مقامات پنسیلوانیا

دونالد ترامپ روز جمعه در رشته یادداشت‌های توئیتری خود در واکنش به آرای جورجیا افزود: آرای مفقود شده نظامی در جورجیا کجا هستند؟ برایشان چه اتفاقی افتاده است؟

وی که از مدت‌ها پیش از انتخابات، در اظهارات و یادداشت‌های توئیتری خود صحت انتخابات آمریکا را زیر سوال برده و همچنان ادامه دارد، افزود: با حمله دموکرات‌های تندروی چپگرا به سنای جمهوری‌خواه، ریاست جمهوری بیشتر مهم شده است.

رئیس جمهوری آمریکا با انتشار اظهارات کن استار مشاور مستقل سابق ادامه داد: این چیزی است که ما می دانیم. ما باید به سطح ایالت بازگردیم و چگونگی پیدایش این باتلاق را بیابیم. فرماندار (تام) ولف و دادگاه ایالتی، آشکارا قانون اساسی ایالات متحده را نقض کردند.

ترامپ اضافه کرد: اختیار تنظیم این قوانین و مقررات به قوه مقننه واگذار شده است. آنها فقط این را نادیده گرفتند، قانون اساسی را نادیده گرفتند. اکنون ما آن را به اماکن شمارش آرا تنزل دادیم و با بی شرمی، ناظران که محافظان صداقت و شفافیت هستند ، کنار گذاشته شدند.

وی اظهار کرد: پنسیلوانیا به روش غیرقانونی وحشتناکی عمل کرده است و امیدوارم این مورد در دیوان عالی ایالات متحده اصلاح شود. همچنین، این آرای تاخیری پس از روز انتخابات غیرقانونی است، دقیقا همان چیزی که رئیس جمهوری می‌گفته است.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: دیوان عالی کشور، در شرایط فوق العاده‌ای توانسته است درباره این روزها تصمیم گیری کند.

با اینکه ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا سیستم انتخاباتی این کشور را به تقلب متهم می‌کند، مقامات ایالت‌ها این ادعاها را رد کرده‌اند و بر شمارش تمامی آرا تاکید دارند.

تداوم شمارش آرا، بایدن را که تا روز پنج‌شنبه از ترامپ عقب‌تر بود، به پیش انداخت و اکنون انتظار می‌رود آرای الکترال ایالت‌های پنسیلوانیا، جورجیا و نوادا را هم از آن خود سازد.

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    تابلوئه که تقلب گسترده ای صورت گرفته.

ارسال نظر