|
کدخبر: 132857

آیا پوتین به پارکینسون مبتلا شده است؟

رئیس جمهوری ۶۸ ساله و قدرتمند روسیه که به تازگی زمینه را برای ماندن در قدرت تا بیش از یک دهه آینده فراهم کرده بود، حالا ناچار است به دلیل ابتلا به یک بیماری عصبی حاد تا چند ماه آینده کاخ کرملین را ترک کند. منابع خبری در مسکو می‌گویند پوتین این تصمیم را به توصیه عشق سابق خود گرفته است؛ قهرمان پیشین المپیک و جهان در رشته ژیمناستیک نمایشی.

بین‌الملل آیا پوتین به پارکینسون مبتلا شده است؟

به تازگی تصاویری از پاهای لرزان پوتین هنگام نشستن روی صندلی منتشر شد و مردم و کارشناسان را شگفتزده کرد. خودکاری که رئیس جمهوری ورزشکار روسیه نتوانست درست در دست بگیرد یا فنجان قهوه که گفته می‌شود پر از آرامبخش بوده از دیگر نشانه‌های ابتلای او به بیماری عصبی پیشرفته پارکینسون است. آلینا کابائوا ۳۷ ساله و قهرمان ژیمناستیک به پوتین توصیه کرده برای بدتر نشدن سلامتی خود زودتر بازنشسته شود.

در هفته‌های اخیر ماجرای تصویب قانونی برای دادن مقام سناتوری همیشگی به پوتین خبرساز شده بود. گفته می‌شود خود او پیشنهاد تصویب این قانون را داده و می‌خواهد تا پایان عمر مصونیت قانونی و سیاسی داشته باشد. علاوه بر کابائوا که زمانی عشق میان او و پوتین جنجالی شده بود، دختران رئیس جمهوری روسیه هم از پدرشان خواسته‌اند قدرت و فعالیت سیاسی را کنار بگذارد.

پوتین در آینده نزدیک یک نخست‌وزیر تازه منصوب و معرفی می‌کند تا زمینه را برای انتقال آرام قدرت در کرملین فراهم کند. هر چند او بارها توان بدنی خود را در رقابت‌های ورزشی مختلف مانند جودو، اسب‌سواری و هاکی روی یخ و البته شنا در آب‌های یخ‌زده به رخ کشیده اما نتوانسته لرزش دست راست خود را از دید رسانه‌ها و مردم پنهان کند.

در همین راستا دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه ادعای مبنی بر ابتلای ولادیمیر پوتین به بیماری پارکینسون و امکان استعفای وی را دروغ بیشرمانه خواند.

پسکوف روز جمعه اعلام کرد که ادعای مبنی بر قصد پوتین برای کناره گیری از مقام رئیس جمهوری روسیه، کذب محض و بی اساس است.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت که در مورد این ادعا نیازی به اظهار نظر وجود ندارد. رئیس جمهوری روسیه در وضع خوبی قرار دارد و در سلامتی کامل بسر می برد.

پسکوف گفت که پوتین قصد ندارد از مقام رئیس جمهوری روسیه کناره گیری کند.

منبع: همشهری

ارسال نظر