|
کدخبر: 132651

بایدن به ریاست جمهوری نزدیک تر شد/ کسب ۱۰ رای الکترال

شبکه سی ان ان دقایقی پیش اعلام کرد که آرای ویسکانسین به سبد بایدن ریخته شد و آرای الکترال نامزد دموکرات ها به ۲۳۷ رای رسید.

بین‌الملل بایدن به ریاست جمهوری نزدیک تر شد/ کسب ۱۰ رای الکترال

شبکه سی ان ان اعلام کرد که بایدن توانست ۱۰ آرای الکترال ویسکانسین را به خود اختصاص دهد و هم اکنون شمار نهایی الکترال نامزد دموکرات ها به ۲۳۷ رای رسیده است.

سی ان ان در حالی گزارش می دهد که آرای بایدن به ۲۳۷ الکترال رسیده که طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس و فاکس نیوز، آرای الکترال بایدن بدون احتساب ایالت ویسکانسین ۲۳۸ رای است.

پیش از اعلام رسمی پیروزی بایدن در ویسکانسین، کمپین انتخاباتی ترامپ بلافاصله بعد از توییت اعتراضی رییس جمهوری آمریکا در مورد از بین بردن آرا، خواهان بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین شد.

درخواست کمپین انتخاباتی ترامپ در حالی مطرح می شود که طبق قوانین ویسکانسین، یک کمپین انتخاباتی نمی تواند برای بازشماری مجدد درخواست کند تا زمانی که کمیسیون انتخابات ویسکانسین هیات انتخابات شمارش آرا را کامل کند.

بیل استیپن مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ افزود: با وجود نظرسنجی های مضحک که به عنوان یک تاکتیک سرکوب رای دهندگان استفاده می شود، ویسکانسین همیشه در یک نزاع چالشی قرار داشته است.

استیپن تاکید کرد که گزارش هایی از بی نظمی در چندین شهر ویسکانسین گزارش شده است که شک و تردیدهای جدی در مورد صحت نتایج را ایجاد می کند. رئیس جمهور در مورد درخواست تجدید شمارش آرا در جریان است و ما بلافاصله این کار را خواهیم کرد.

نتایج نهایی در ایالت های میشیگان، جرجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، نوادا و آلاسکا هنوز اعلام نشده است و رسانه های آمریکایی از به تعویق افتادن اعلام نهایی این نتایج به روز دوم خبر می دهند

ترامپ که تا پیش از این در ایالت های نوادا، ویسکانسین و میشیگان از رقیب دموکرات خود پیشتاز بود، اکنون شاهد چرخش آرا در این سه ایالت به سود بایدن است.

تا این لحظه و بنا به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، جو بایدن و دونالد ترامپ هریک تاکنون به ترتیب ۲۳۸ و ۲۱۴ آرای الکترال را به خود اختصاص داده اند و هیچ یک تا  این لحظه موفق به کسب حد نصاب ۲۷۰ رای الکترال نشده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر