|
کدخبر: 132621

ترامپ: ایالت ‌هایی که برده بودم به شکل جادویی ناپدید می ‌شوند!

رئیس جمهور آمریکا گفت، با اینکه در بسیاری از ایالت‌ها پیروز شده بود، شمارش آرای مخدوش (پستی) باعث شد این ایالت‌ها یکی پس از دیگری ناپدید شوند.

بین‌الملل ترامپ: ایالت ‌هایی که برده بودم به شکل جادویی ناپدید می ‌شوند!

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه درخصوص صحت نتایج انتخابات آمریکا و روند شمارش آرای اخد شده تشکیک کرد.

ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: «دیشب در بسیاری از ایالت‌های کلیدی، تقریباً در تمامی [ایالت‌های] تحت اداره و کنترل دموکرات‌ها، به طور قاطع پیشتاز بودم».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «سپس با شمارش برگه‌های رأی مخدوش (پُستی)، آن‌ها (ایالت‌ها) به‌ شکل جادویی یکی پس از دیگری ناپدید می‌شوند، خیلی عجیب است و و متصدیان اخذ رأی کار را کاملاً و به شکلی تاریخی اشتباه پیش بردند».

ترامپ در پیامی دیگر نوشت: «چطور است هر بار که آنها آن آرای قلابی پستی را می‌شمرند تا این حد اثر مخربی روی درصد [آراء] به جا می‌گذارند و تا این حد قدرت مخرب دارند؟»

از سوی دیگر، «جو بایدن» نیز در پیامی توییتری نوشت: «تا زمانی که آرای همه شمرده نشده باشد از پای نخواهیم نشست».

بایدن در ادامه پیام خود، ویدئویی را که کارزار انتخاباتی وی درخصوص آخرین تغییرات در شمارش آراء و نتایج رأی‌گیری آماده کرده بودند، منتشر کرد.

تا ظهر امروز (چهارشنبه) ترامپ در شماری از ایالت‌های کلیدی از جمله میشیگان و ویسکانسین، پیشتاز بود اما پس از اتمام شمارش آرای حضوری و باز شدن صندوق‌های آرای پستی، رفته رفته این ایالت‌ها به رنگ آبی درآمدند.

همانطور که پیشتر کارشناسان پیش‌بینی کرده و در مورد آن هشدار داده بودند، ترامپ صبح امروز در یک سخنرانی، خود را پیروز انتخابات خواند و گفت اگر غیر از این اتفاق افتد تقلب صورت گرفته است.

اکنون این احتمال وجود دارد در صورتی که ترامپ با اختلاف اندکی از بایدن ببازد، کار را به دیوان عالی آمریکا و منازعه حقوقی بکشاند که ممکن است تا مدت‌ها آمریکای دچار دودستگی را درگیر کند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر