|
کدخبر: 131242

فرانسه برای یک‌ماه قرنطینه می‌شود

امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه از قرنطینه این کشور دست‌کم تا اول دسامبر خبر داد.

بین‌الملل فرانسه برای یک‌ماه قرنطینه می‌شود

 آقای ماکرون در یک نطق تلویزیونی که چهارشنبه شب ۲۸ اکتبر (۷ آبان) پخش شد اعلام کرد برای مهار ویروس کرونا که همه را در اروپا شگفت زده کرده چاره ای جز اعمال قرنطینه ندارد. قوانین قرنطینه در فرانسه از روز جمعه اعمال می‌شود.

با این حال مدارس همچنان باز خواهند بود و مردم مثل قرنطینه دور اول تنها مجازند تا برای تهیه مایحتاج اولیه و یا برای کار از منزل خارج شوند.

این دومین قرنطینه سراسری در فرانسه در سال جاری، پس از قرنطینه بهار گذشته است که هشت هفته به طول انجامید.

امانوئل ماکرون هشدار داد که موج دوم شیوع ویروس کرونا «مرگبارتر از موج نخست» است. وی افزود: تمام مناطق فرانسه در وضعیت بالای هشدار قرار گرفته‌اند.

این سخنان در حالی مطرح شد که روز گذشته مقام‌های حوزه بهداشت فرانسه از مرگ ۵۲۳ نفر در اثر ابتلا به کووید-۱۹ در طول ۲۴ ساعت خبر داده بودند که بیشترین میزان فوتی روزانه از ماه آوریل گذشته است.

ماکرون در سخنان خود تاکید کرد زمانی محدودیت‌ها کاهش پیدا می‌کند که ابتلاهای روزانه به زیر پنج هزار نفر کاهش یابد. روز گذشته فرانسه حدود ۳۵ هزار ابتلای جدید را گزارش کرده بود.

وی در عین حال گفت که خانه‌های سالمندان و خانه‌های بازنشستگی باز خواهند بود و کسب و کار می‌تواند ادامه پیدا کند.

رئیس جمهوری فرانسه گرچه اعلام کرد که مهد کودک‌ها و مدارس باز می‌مانند اما گفت که دانشگاه‌ها باید دوره‌های آموزش از راه دور را برگزار کنند.

به گفته ماکرون، هر فرد برای خروج از خانه به مانند قرنطینه گذشته باید گواهی خروج همراه خود داشته باشد و دلایل مجاز برای خروج از خانه تنها به رفتن سر کار، رفتن پیش پزشک، کمک رسانی، خرید یا هواخوری محدود خواهد شد. برگزاری اجتماعات عمومی هم ممنوع است.

وی تاکید کرد که تمامی رستوران‌ها، بارها و کسب و کارهای غیرضروری در دوران قرنطینه به روی مشتریان تعطیل خواهند بود و تنها می‌توانند سفارش‌های تلفنی و اینترنتی را ارسال کنند.

منبع: یورونیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها