|
کدخبر: 127176

ارمنستان: آماده پایان دادن به جنگ قره باغ هستیم

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که دولت متبوعش حاضر است که در صورت موافقت جمهوری آذربایجان با اعطای امتیازات متقابل به جنگ خاتمه دهد.

بین‌الملل ارمنستان: آماده پایان دادن به جنگ قره باغ هستیم

نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد کشورش برای پایان دادن به درگیری‌های اخیر در منطقه قره‌باغ حاضر است امتیازاتی به جمهوری آذربایجان بدهد، اما اعطای امتیاز مشروط به این خواهد بود که طرف مقابل نیز امتیازاتی را به ارمنستان اعطا کند.

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که دولت متبوعش حاضر است که در صورت موافقت جمهوری آذربایجان با اعطای امتیازات متقابل، به‌منظور حل‌وفصل درگیری‌های نظامی اخیر در منطقه ناگورنو-قره‌باغ امتیازاتی به جمهوری آذربایجان بدهد.

نخست‌وزیر ارمنستان که در ایروان با خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفتگو می‌کرد، ضمن ابراز آمادگی دولت متبوعش برای اعطای امتیازات متقابل در راستای پایان دادن به مخاصمه قره‌باغ تأکید کرد: «این مخاصمه صرفاً باید از طریق دیپلماسی و امتیازدهی دوطرفه حل‌وفصل شود.»

نیکول پاشینیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود، رجب‌ طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه را به آتش‌افروزی در منطقه ناگورنو-قره‌باغ متهم کرد و مدعی شد که اگر نقش فعال اردوغان نبود، جنگ تازه‌ای میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه ناگورنو-قره‌باغ رخ نمی‌داد.

وی همچنین مدعی شد که اگر جمهوری آذربایجان کل خاک ارمنستان را هدف حملات خود قرار دهد، روسیه در چارچوب توافقات دوجانبه خود با ایروان، از ارمنستان دفاع خواهد کرد؛ این در حالی است که روسیه به عنوان یکی از رهبران مشترک گروه مینسک از طرفین درگیری در قره‌باغ خواسته است که فوراً به درگیری‌های خود خاتمه داده و مذاکرات خود برای حل‌وفصل مناقشات را زیر نظر گروه مینسک از سر گیرند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر