|
کدخبر: 123711

نظر فرمانده سپاه درباره شرایط جنگ آمریکا با ایران

فرمانده کل سپاه گفت: فدا شدن منش حاج قاسم سلیمانی بود که ناجوانمردانه به شهادت رسید.

بین‌الملل نظر فرمانده سپاه درباره شرایط جنگ آمریکا با ایران

سرلشکر حسین سلامی شامگاه شنبه ۲۹ شهریور و در آستانه چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس با حضور در برنامه زنده تلویزنی «نگاه یک» از خاطرات ۸ سال دفاع مقدس و مقایسه پیشرفت توانمندی‌های نظامی ایران نسبت به آن دوران گفت:

وی در ابتدای سخنانش گفت: وقتی از دفاع مقدس ملت عزیز ایران صحبت می‌کنیم حتمأکلام‌مان را باذکر یک نام شریف و مبارک آغاز می‌کنیم، آن کسی است که به گردن امت اسلام و به خصوص ملت ایران حق حیات، آزادگی، کرامت و شرف و استقلال و حریت دارد.

وی افزود: آن امام راحل عظیم الشأن است که واقعأ جلوه درخشانی از زیباترین پدیده‌های عالم آفرینش است «ما می‌توانیم» امام راحل را به خورشید درخشان تشبیه کنید.

سلامی تأکید کرد: وقتی نورافشانی کرد و صفحه دل‌ها راروشن کرد، پرتو تیره جاهلیت و برده داری مدرن را از جامعه ما به در کرد و ملت ایران را از وادی ظلمات به نور هدایت کرد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: امام راحل مثل یک خورشید در عالم طلوع کرد، نه فقط در افق ایران، بلکه در افق همه عالم، منشوری که امام راحل برای سعادت انسان‌ها به ارمغان آورد واقعأ برای همه بشریت بود، یعنی یک رسالت پیامبر گونه.

سلامی اظهار کرد: انگار که بعثتی دوباره در اسلام اتفاق افتاده است، می‌توانیم امام راحل را به کوه تشبیه کنیم، وقتی که مقاوم در برابر قدرت‌های بزرگ ایستاد، ایستادگی را ایشان معنا کرد و یک مصداق و ما به ازایی را در میدان جهان مقابل ابرقدرت‌ها به نمایش گذاشت.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: می‌توان امام راحل را به دریا تشبیه کرد، زلال، بی کرانه، وسیع، پر ظرفیت، آرام وگاهی مواج و پر خروش.

سلامی تصریح کرد:امام کسی بود که بی اعتنایی به قدرت‌ها را به ما یاد داد و نشان در برابر کبریایی، عظمت قدرت خداوند قدرت‌هایی مثل آمریکا و شوروی و امثال این‌ها در عالم هیچ نقطه‌ای نیستند و هویتی ندارند.

فرمانده کل سپاه افزود:وقتی امام راحل فرمود:آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، بعد‌ها دیدیم تا به امروز آمریکا هیچ غلطی نتوانسته بکند، این بخشی از سیما و رخسار زیبای و نورانی و معطر امامی است که این انقلاب بزرگ را برای احیای مجد و عظمت اسلام و مسلمانان و برای احیای مجدد عزت و شوکت و کرامت مسلمانان ایجاد کرد و روی آن ایستاد.

سلامی اظهار کرد:جا دارد از شهدای والامقام هم یاد کنم، سرزمین ما مثل آسمان پر از ستاره است، ستارگان ما شهدای ما هستند که به ما راه را یاد می‌دهند و حجت‌های خدا بروی زمین هستند.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد:کسانی که بروی همه آرزوهایشان چشم پوشیدند تا این ملت به آرزو‌های خود برسد، نخل‌های قامتشان بر زمین افتاد، تا نخل بلند قامت این ملت سرافراز و بلند قد بکشد و امروز جهان ثمرات و نشانه‌های قد کشیدن این شجره‌های مبارک انقلاب را می‌بیند.

وی با بیان اینکه در بین این ستارگان درخشان یک خورشید می‌درخشد، افزود:آن سیمای مردی است که تازه به آن‌ها پیوسته است، او سال گذشته در میان ما بود و ما از عطر وجود او بهره مند می‌شدیم و نور وجود او فضای زندگی ما را منور می‌کرد.

سلامی اظهار داشت:سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مردی بود که ۴۱سال لباس جهاد را از تن در نیاورد، شمشیر جهاد را از دست خود برزمین نگذاشت و بیرق جهاد را برافراشته نگه داشت.

فرمانده کل سپاه ادامه داد:او هیچ آرزویی در دنیا به جزء شهادت و عزت مسلمانان نداشت، فداشدن منش او بود وقتی با او احوال پرسی می‌کردیم می‌گفت فدای شما بشوم، فداشدن جز منش این جوانمرد بود که ناجوانمردانه به شهادت رسید.

وی تصریح کرد:حاج قاسم سلیملنی شخصیت جاودان در تاریخ اسلام است و نه ایران بلکه جهان اسلام هرگز خاطرات و حماسه‌های بلند و ماندگار و ابدی این بزرگ مرد تاریخ مقاومت را از یاد نخواهد برد.

سلامی با بیان اینکه دفاع مقدس ما سرشار از شگفتی‌های بی نظیر است، اضافه کرد:شاید صد‌ها سال بگذرد تا این شگفتی‌ها دوباره تکرار شود، این حماسه‌های تکرار ناپذیر که تنها متعلق به این بخش از تاریخ است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک انبساطی از عاشورا است، افزود:این مقاومت فدامارانه اصحاب امام حسین (ع) در عاشورا در هشت سال دفاع مقدس ماهم در جغرافیا هم در زمان انبساط پیدا کرد.

وی ادامه داد:چون اصحاب امام در این دوره هدف امام حسین (ع) رادر آن دوره دنبال می‌کردند "یعنی محو ستم از روی زمین "، انقلاب ما برای نجات انسان‌ها از اسارت و بردگی تباقید شکل گرفته بود.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد:یک جلوه جدیدی از قدرت در جهان در حال ظهور بود که با نظم ساخته قدرت‌های بزرگ مقابله می‌کرد و قراربود موازنه قوا را برهم بزند، حکایت از ظهور تمدنی جدید در جهان بود.

سلامی اظهار داشت:اولین واکنش قدرت‌های طاغوتی به این عظمت تازه تولد یافته که توانسته بود در ابتدای تولد بزرگترین امپراطوری تاریخ بشر یعنی آمریکا راشکست دهد.

وی افزود:سقوط شاه به عنوان متحد استراتژیک آمریکا در جهان یعنی یک زلزله سیاسی، که می‌توانست اضلاع قدرت در جهان را تغییر دهد، یک نظام نوپای جدید که هم با ابرقدرت شرق و غرب سر ستیز داشت و در جستجوی راهی بود که به آزادی انسان‌های عالم بینجامد.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد:این یعنی به خطر انداختن منافع قدرت‌های استکباری و تنگ شدن فضای تنفس حیاتی آن‌ها.

سلامی ادامه داد:جنگ یک واکنش سازمان یافته و خطرناک علیه ملت ایران بود، چون نقطه‌ای که دنیای استکبار در یک به هم پیوستگی و اعتلاف جهانی علیه ملت ایران تدارک دیده بودند نقطه واقعأ دقیقی بود.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد:انقلاب تازه متولد شده بود و هنوز نظام سیاسی به شکل کامل مستقر نشده بود و قدرت دفاعی در حال تحول بود و در حال انتقال قدرت بودیم در چنین حالتی حمله به کشوری که در حال ایجاد ساختمان سیاسی جدید است، نقطه بسیار خطرناکی است.

سلامی تأکید کرد:همه محاسبات نشان می‌داد که انتخاب نقطه درست بود، براورد‌ها براساس شاخص‌های مرسوم هم دقیق بود.

وی تصریح کرد: آن‌ها فکر می‌کردند که می‌توانند با حجوم سازمان یافته جهانی که دارای ابعاد سیاسی گسترده جهانی است و پشتوانه‌های اقتصادی منطقه، جهانی و عملیات روانی جهانی یک ارتش سازمان دهی شده مسلح و متکی به تجهیزاتی که از غرب و شرق به او می‌رسد این‌ها قادرند نظام اسلامی تازه تولد یافته رانابود کنند و دوباره به سرنوشت تاریخ ملت ایران برگردند.

منبع: میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها