|
کدخبر: 120420

آمریکا به ایران، روسیه و چین هشدار داد

مشاور امنیت ملی دولت ترامپ به چین، روسیه و ایران در مورد هر گونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد.

بین‌الملل آمریکا به ایران، روسیه و چین هشدار داد

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در کنفرانس خبری جمعه ۱۴ شهریور چین، روسیه و ایران را به برنامه‌ریزی برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرد و به آنها هشدار داد.

اوبراین گفت واشنگتن باخبر است که پکن در میان تمام کشورهای جهان، گسترده‌ترین برنامه برای تاثیری‌گذاری در انتخابات سوم نوامبر را دارد و فعال‌ترین نقش در این زمینه را بر عهده گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او می‌گوید پس از چین که جامع‌ترین برنامه برای دخالت در سیاست داخلی آمریکا را دارد، کشورهای روسیه و ایران قرار دارند.

نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده پیش از این اعلام کرده‌اند که روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ اقداماتی انجام داده که هدف آن کمک به پیروزی دونالد ترامپ، کاندیدای حزب جمهوری‌خواهان ارزیابی می‌شود.

روسیه همواره دخالت در انتخابات ریاست جمهوری چهار سال پیش آمریکا را رد کرده است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید واشنگتن برای چین، روسیه، ایران و برخی کشورهای دیگر که نامشان را فاش نمی‌کند به صراحت روشن کرده که هر گونه تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا برای آنها "پیامدهای خارق‌العاده‌ای" خواهد داشت.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ماه پیش گفته بود آمریکا شواهدی از حمله سایبری هکرهای چینی به زیرساخت‌های انتخاباتی ایالات متحده در اختیار دارد اما درباره این شواهد توضیح بیشتری نداد. چین بارها ادعاهای آمریکا در این زمینه را تکذیب کرده است.

انتخابات چهل و ششمین دوره ریاست جمهوری ایالات متحده حدود دو ماه دیگر بین جو بایدن و دونالد ترامپ برگزار خواهد شد. به دلیل گسترش شدید کرونا در آمریکا بخشی از رای‌گیری از طریق پست انجام می‌شود؛ اقدامی که ترامپ مدعی است امکان تقلب در آن زیاد است اما کارشناسان ادعای او را رد می‌کنند.

منبع: جام نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها